onsdag 9 november 2011

NU HAR JAG HAFT BESÖK ....

.... av min kära bloggvän Ingrid "MUSIKANTA".

Ingrid, som har sin dotter med familj boende i Stockholm, kommer på besök litet då och då. Flera gånger har vi träffats på stan´ och gjort trevliga shopping- och museibesök. Denna gång sågs vi hemma hos mig över en lätt lunch och kunde fortsätta våra trevliga samtal om allt som rör sig omkring våra liv.

Ingrid är en mycket glad och trivsam person som det är mycket lätt att umgås med och vi har funnit flera gemensamma drag och intressen. Ingrid  hade med sig en stor burk hemlagad lingonsylt - en present som gladde mig mycket. Det kommer att bli mums till flera av vinterns maträtter.

Samtalsämnena var många och tiden flög iväg alldeles för fort och när det var dags att säga adjö för denna gången, så promenerade jag med Ingrid till tågstationen, fortfarande pladdrade vi hela vägen. Tack Ingrid för ditt kära besök - vi ses snart igen hoppas jag.

Att träffa och få en ungefärligen jämngammal vän i "vuxen" ålder är inte allom förunnat. Jag är glad att blogspot  s.a.s. "bloggat ihop oss".

15 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Är också tacksam över bloggandet. Har knutit så många kontakter genom den, bl a med dig :).

Varm kram

Ingrid sa...

Så trivsamt det låter!

Det är roligt att träffa de man har tät bloggkontakt med också IRL, som det så käckt kallas.

Kram, Ingrid

Gisan sa...

Visst är det underbart med bloggvärlden som ger oss vänner som vi annars aldrig hade mött :-) Kramar...

Eleonora sa...

Dubbelörn:
Ja söta Elisabeth, tack för att du finns och har delat med dig så mycket intressant från dina resor bla till Frankrike - fina recept - mm. Ha det gott!

Ingrid:
IRL är ju det som gäller störst, men någonstans ska man ju börja. Kram till dig.

Gisan:
Tack söta du för alla fina dikter som jag fått ta del av i din blogg - och ditt liv med Älskling och Prins. Det är guld värt. Kram

Musikanta sa...

Jag får börja med att tacka för senast och för den härliga lunchen som du bjöd på. För övrigt instämmer jag i allt du har skrivit!

Det är roligt att träffa bloggvänner irl. som man har läst och kommenterat hos länge eftersom man lärt känna personen ganska väl INNAN man träffas.
Hoppas att vi snart ses igen!

Många kramar från vännen Ingrid

Eleonora sa...

Ingrid:
Tack för att du ville göra dig besväret och resa så långt ut med tåget för att hälsa på mig.

Och tack snälla för härlig lingonsylt - uppskattas högt då jag inte kom mig för att ordna detta själv i somras.

Ha det nu så gott - kram kram

Solstrimmor sa...

Nog är det fantastiskt! För snart 10 år sen träffade jag min man på en seniorkontaktsida! Vi mailade och ringde länge och på så sätt lärde vi känna varandra innan vi på darrande ben träffades första gången. Och då, första gången vi sågs, blev vi förälskade och den kärleken växer än! Så nog är jag tacksam för att jag vågade ta kontakt den där gången för snart 10 år sen!

Tack Eleonora för alla trevliga inlägg om din vardag (och fest) som du delger oss i din bloggnärhet:)

Kram Eva-Mari

Eleonora sa...

Eva-Mari:
Vilken solskenshistoria! Jag har ju också förstått hur nära och kära ni är i varandra - Du och din man. Det är bara att önska fortsatt Lycka Till de nästa 10 åren! Kram på dig min söta.

Anonym sa...

Häftigt, ja det där med bloggspot alltså! :)

Helena sa...

Bloggen har givit mig många underbara vänner både långväga vänner och vänner som bor helt nära och som jag träffar en hel del.
Du är en av dem som bor lite långt bort men har blivit en väldigt kär vän.=)

Kram fina du!

Syssis små funderingar sa...

Internet kan nog fixa till det, både på gott och ont. Bloggvärlden är nog härlig:)

Eleonora sa...

Helena:
Ja tack du rara, du har verkligen blivit en kär vän.

Syssi:
Tänk vilken utveckling - sååå många nya goa vänner som man har fått. Men även sk vänner som inte längre vill höra av sig.

Eleonora sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eleonora sa...

Leoscookie:
Visst är det häftigt - och kul! Tack för din påhälsning.

Laila sa...

Jag tycker blogg världen är helt underbar! ♥
Jag träffade en människa i somras
för första gången "på riktigt". Vilken kemi det bidde! :-) Det bara flöt på, timmarna bara flög i väg. Jag önskar bara hon fanns lite närmare...