lördag 21 maj 2011

VÅRFESTEN .....

.... blev en succé.




Några vänliga personer hade med sig gåvor till mig.

- två vackra pelargoner till balkongen och

- chokladask.


Som förrätt hade jag en Toast Skagen

på tunt, tunt bröd


Varmrätten var färsk lax med Teriyaki

och kryddat med basilika, paprika och timjan

- bakat i ugnen
Potatissallad
Tomater och Ägghalvor
Sallad m. separat dressing

Kaffe och Vienetta-glass


Allt var mycket lyckat och smakade gott

- speciellt laxen, som

fick mums och oohh-kommentarer

Alla trivdes och ville nästan inte gå hem.


Till slut fick jag avrunda och då

fick jag storslagen hjälp av alla att

plocka undan, diska och sopa golv.

Under juni, juli och augusti ordnar

jag inga nya träffar, då flera medlemmar

åker till sina sommarstugor.


Soliga dagar brukar vi träffas för

en pratstund i trädgården.

De sammankomster jag har ordnat

har verkligen blivit uppskattade.

Jag har ju själv dragit igång verksamheten,

så då får man ta det i land också.



Men ibland när det känns tungt

måste man få "lufta" litet.

Gårdagen blev synnerligen uppskattad av alla.



10 kommentarer:

Lisas torp sa...

Undra på att det blev lyckat med den härliga menyn och den omtanken som du ju visar när du ordnar så fina sammankomster!!

Visst är det skönt när man lyckas i sina ansträngningar! Det är ju också roligt att ordna med små fester, även om det ibland kan kännas lite i tyngsta laget, men belöningen är ju alltid så positiv!

Vilken vacker pelargon du fick som du kan glädjas åt hela sommaren!
Här ordnas en liten födelsedagsfest imorron - sitter lite i huvudbry över vad jag ska bjuda på när gästerna kommer i olika omgångar och en del lite långväga....men det löser sej säkert!
Kram
Lisa

Syssis små funderingar sa...

Det var en härlig meny du satt ihop. Skojigt när festen lyckades och alla blev nöjda. Tur att du fick hjälp med röjningen. Jag planerar nu midsommarfesten hos oss, det blir nog grillfest har jag på känn:)

Amber sa...

Vad fint att det blev lyckat!!

Alla hade så kloka kommentarer till ditt förra inlägg om att ni kan bilda en grupp som ansvarar - tycker det verkar bra att bland någon herre i leken också. :)

Helena sa...

Du är verkligen enastående som ordnar så mycket trevligt för dina grannar.
Förstår att de är uppskattat.
Ha en skön dag på din fina balkong!
Kram

MårsArt sa...

Den menyn och festen hade jag inte tackat nej till! Förstår att gästerna uppskattade allt.
Ha en skön söndag.
Kram
Agneta

Musikanta sa...

Inte undra på att gästerna uppskattade tillställningen, så mycket gott som bjöds! Roligt att du fick lite uppskattning för en gångs skull och att så många ställde upp och hjälpte till efteråt. De kanske kände på sig att du var trött på att göra allt själv...

Kramar från Ingrid

Gunilla sa...

Skönt att det blev lyckat när du lagt ner så mycket arbete!

Anonym sa...

Verkligen läcker vårlunch-meny! Och så bra att du fick viss hjälp iallafall. Och inte är jag förvånad över att ingen ville gå hem... så trevligt som du anordnat allt. Nu har du sommaren på dig att vila, sen till hösten ser du till att få mer hjälp med aktiviteterna!

Kram och ha det skönt på balkongen nu.
Eva-Mari

Elisabeth sa...

Jag undrar ofta hur världen skulle se ut om det inte fanns människor som dig, Eleonora!!
Den skulle nog bli ganska grå och ensam för många är jag rädd..

Varm kram... till någon som jag beundrar mycket.

Vintage sa...

Låter härligt! Lämnar ett avtryck här hos dig kramar Susanne