måndag 9 maj 2011

I lördags var jag på

KONFIRMATION

i Kristine Kyrka i Falun.


Det var mitt fina bonus-barnbarn

- Guldlocks storasyster -

som konfirmerades.


Tidigt på morgonen startade min dotter

och jag bilfärden mot Dalarna.

Efter akten i kyrkan var det

mottagning i hemmet med en massa

god mat och god dryck.


Hemfärden gick snabbt och vi turades

om att köra - dottern och jag.



Igår var det STÄDDAG i

Bostadsrättsförenngens trädgård.

Många medlemmar var det som

ställde upp.

Jag själv bidrog med att såptvätta

alla möbelgrupper.


Efteråt bjöds vi på korv med bröd

i den nystädade, fina trädgården.


8 kommentarer:

Erika sa...

Själv var jag och en till på konsert på Hovet i Stockholm på lördags kvällen. Jag hade alltså inte varit här i Säter då. Kom hem sent i går kväll, efter en väldigt trevlig helg där. Men oj vad människor, som den värsta myrstack precis överallt. Jag skulle aldrig kunna bo så mitt i Stockholm, men nu var det bara över helgen.

Låter som en mycket trevlig konfirmation. Lite andakt som vi nog alla behöver vilket infinner sig just på en konfirmation.

Kram kära Eleonora.

Musikanta sa...

Roligt att fortfarande finns ungdomar som vill konfirmera sig. INGEN av mina stora barnbarn är konfirmerade tyvärr. Jag tycker det är en så fin högtid.
Jag tycker du kunde fått ledigt från såptvättningen så mycket som du ställer upp annars!
Många kramar från Ingrid som tar några dagars bloggpaus nu.

Syssis små funderingar sa...

Jag hade nöjet och glädjen att närvara vid min sons bröllop på lördagen:) I går firade vi Mors dag här i Finland och den tillbringade jag hos det nygifta paret med deras dotter.

Hannele på Hisingen sa...

Fint när dotter också kör, det blir en trevlig resa.

Ingrid sa...

Hejsan Eleonor!

Så trevligt med en konfirmation så här vårens tid. Vår dotter är konfirmerad men inte pojkarna. De ville inte och det tycker jag är tråkigt, men en sån ska kan man ju inte tvinga ungdomarna till.

Trevlig måste det också ha varit att samlas och göra fint i trädgården.

Ha en riktigt fin fortsättning på den här vårveckan!

Varma kramar, Ingrid

Stina sa...

Kram till gumman.:-)
Stina

Helena sa...

Fint med konfirmation.
Så roligt att kortet blev uppskattat.
Hoppas du inte fick alltför ont i dina händer efter skurandet.
Ha en mysig helg vännen!
Kram

Erika sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig dag. Här skiftar vädret mellan svag sol och regndroppar. Det är utlovat bättre väder framöver med solsken.

Kram kära Eleonora!