fredag 25 februari 2011

JULBLOMMORNA HAR GLATT MIG ...

..... JÄTTELÄNGE - ända sedan 1 Advent!!

Nu börjar jag nästan tröttna på dom, men inte kan jag bara slänga iväg.

Se bara så fina dom är fortfarande. Dom får hänga med så länge som det är snö ute.

Buketter av tulpaner och rosor har jag köpt eller fått men nu är det absolut dags att ta in litet vår på kruka. Min blomsteraffär visar så mycket färgglatt och vackert - allt är lockande!




Hoppas ni alla får en trevlig och bra helg. Kram från mig.


9 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag har också vackra julstjärnor som man ju inte kan kasta ut när de nu envisas med att växa och trivas. Ännu får de hänga med ett tag.

Ha en fin helg Eleonora!
Kram Ingrid

Lisas torp sa...

Så fina dina julstjärnor är fortfarande! Tänk, att de växer som stora buskar i Spanien...!

Ja, man vill ju inte slänga blommor som har så fina blommor!

Hoppas du har en fin fredag! Själv var jag nyss ute en sväng och idag droppar det lite från taken, modd på gatorna...så skönt att det inte är lika svinkallt längre!
Tack för hälsningen hos mej!
Ha en riktigt skön helg!
Kramar
Lisa

Musikanta sa...

Mina julstjärnor växer och frodas, så de får hänga med ett tag till. Däremot behöver jag byta ut mina gröna växter som inte mår bra.
En skön helg önskar jag dig!
Kram från Musikantaingrid.

Erika sa...

För många många år sedan hade jag en Julblomma som verkligen trivdes i mitt fönster. Den hade jag kvar i säkert tre fyra år och den blev större och större hela tiden, men så en dag ville den inte mer. Det är enda gången jag lyckats med en sådan växt. Den jag hade nu till jul visade tidigt att den var trött och vissnade ner.

Dina är väldigt fina. På tal om krukväxter och dylikt, när jag går till IcaSupermarket går jag förbi en blomsteraffär som jag brukar stanna till och kika in i utifrån. Där står bl.a. några Yuccapalmer, pris 89:- jag har köpt exakt lika stora både på bredden-höjden på Ica för endast 49:- Inte ger jag mer än jag behöver för samma växt.

Mina står i köksfönstret och trivs verkligen där, men framöver när de växer till sig får jag ställa dem annanstans. Har också inhandlat en Calathea rufibarba - Vågbladskalatea. Har aldrig haft den sortens krukväxt förut. Den ska var lättskött och hitintills står den också i kökets fönster och trivs alldeles utmärkt ihop med Yuccapalmerna.

För övrigt denna dag är det mulet och lite råkallt, ungefär som gårdagen uppvisade när jag var utomhus. Solen sover, och lär nog så göra hela dagen.

Vad denna lördag ska innehålla återstår att se allteftersom. Blir väl ett par maskiner tvätt och kanske fram med dammsugaren. Rent och snyggt är A-O för min del. Bor nog en liten pedant i mig trots allt. :)

Kram kära Eleonora och har nu en alldeles bra och fin dag!

Helena sa...

Oj vad fina de är.
Jag köper inte julstjärnor för jag lyckas ta död på dem år efter år.
Idag har det verkligen varit vår i luften här.=)
Ha en skön kväll min vän!
Kram

Gunilla sa...

Vi har julstjärnor som vuxit och blivit till en buske och blommat om fem år. Så varför slänga?

Gisan sa...

Ojoj så fina blommor. Jag har så svårt att få den där sorten att klara sig. Men julen som passerade hade jag dem faktiskt i tre veckor innan de var för fula för att få stå kvar... Kramar...

Tankevågor sa...

Så fina dina julblommor är fortfarande! De märks att de trivs hos dig.
Hoppas du är bättre nu och inte har så mycket värk och att ögat har återhämtat sig!!?

Varma kramar från mig.

Elisabeth sa...

Min vän... du har verkligen en alldeles unik förmåga att glädja dig åt det lilla i livet! Än om jag nu inte menar att dina vackra julblommor skulle vara av det lilla formatet... de ÄR verkligen vackra!
Men jag beundrar ditt sätt att alltid glädjas så stort för allt... nästan oavsett vad.

Jag är glad att livet har gett mig en vän som du...

Varm varm kram i tanken till dig ikväll, min vän..