tisdag 21 december 2010

DOTTERSONEN KOM .......

....... och vi fixade tillsammans ihop ett pepparkakshus, fast det mesta fixade han.
Vi började båda med att bränna oss på ett finger - kokande socker - fy 17 va varmt!!


Här står det färdiga huset på TV-bänken. Min bloggvän Amber undrade var innevånarna var - "det finns ju sådana eftersom röken stiger upp ur skorstenen" - och faktiskt ligger dom i källaren just nu, men till kvällen kommer dom upp och intar sitt lilla hus.
Mysigt hade vi och fikade under tiden mina nybakade bullar och kunde få prata litet ditt och datt, vilket inte blir alltför ofta.

MED DETTA LILLA HUS VILL JAG ÖNSKA MINA BLOGGVÄNNER
EN GOD JUL



9 kommentarer:

Ingrid sa...

Det var verkligen ett fint pepparkakshus. Trots att jag har tre barn, har vi aldrig tillverkat pepparkakshus till julen. Det skulle man givetvis ha gjort......

Ha en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Kram Ingrid

Lisas torp sa...

Vilken härlig samvaro och så fint huset blev!
Jag kan tro att ni hade trevligt, trots att ni brände er lite...!

Väntar med spännning på invånarna!
Kram
Lisa

Dubbelörn sa...

Vad mysigt att få egen pysseltid med barnbarnet... :)

Varma kramar

Erika sa...

Pepparkakshus hör julen till. Blev ett fin litet hus ni gjorde. När mamma gjorde pepparkakshus så klippte hon ut små gardiner av tårtpapper och klistrade fast innanför fönstren hon också gjort. Sedan satte hon in ett värmeljus och det såg verkligen så mysigt ut. Genom skorstenen hon också gjort som var öppen upptill blev det inte några fara med värmeljuset där inne.

Nu är sonen med familj från Värmland på väg hit, i morgon kommer andre sonen. Här har vi 17 gr kallt idag och det kändes när jag var ute på förmiddagen. Men det var helt vindstilla, hade det däremot blåst hade det säkert varit bitande kallt.

Så fort jag får en ledig stund över ska du få veta vad läkaren sa igår i den teletid jag hade med honom...... genom ett mail.
Har beslutat mig för att inte skriva ut mer om det jag drabbats av på min blogg.

Nu ska jag göra lite nytta.

Kram vännen

Erika sa...

Jodå det kommer kvinnlig fägring också med sönerna och barnbarn. Så det blir fullt hus.

Vinkelevink

Helena sa...

Jättefint och så roligt att ditt barnbarn kom på besök för att hjälpa dig med det.
Ha en riktigt God Jul vännen min!

Agneta sa...

Hej, Eleonora!

Det var verkligen ett mycket smakfullt litet pepparkakshus! Just så som det ska se ut. Låter som en riktigt trevlig stund med barnbarnet, som det ska va :-)
När dottern var liten så bakade vi också pepparkakshus, men med lite för mycket godis på tyckte jag, taket höll på att rasa av tyngden så vi åt upp det godis som var överflödigt ;-)
Man får inte vara dum :-))

Jag önskar dig en riktigt trevlig Helg!
Kramen, Agneta

Skogsviola sa...

Trevlig blogg du har med fina bilder!
Hälsningar från Skogsviola

Erika sa...

Den försa sonen med familj landade välbehållna igår kväll. Nu är andre sonen på väg med familj och kommer sent i kväll. Sedan är vi alla samlade här hos mig.

Kära Eleonora önskar
Dig en riktig GOD JUL.

Julkram och har det så bra.