onsdag 20 oktober 2010

LJUSET SOM TÄNDS VARJE DAG

vid mitt soffbord

9 kommentarer:

Erika sa...

Vilken stämningsfull bild med det tända ljuset. Själv införskaffade jag 120 värmeljus när jag var ute idag. Det går åt många när jag tänder upp på kvällen. Idag klarade jag av att gå ner till centrum, men jag åker alltid buss hem, för gå hem också blir för mycket av det goda.


Fick en del handlat, men ska ner igen på Fredag och handla det sista som jag inte klarade av att bära hem denna gången. Ska också hämta ut en paket, som väger lite, annars brukar jag tar hemleverans på det som är tyngre.

Nu ska jag strax sussa och hoppas att natten inte vill har mitt sällskap återigen, någon natt får den vackert klara sig själv utan mig.

Kram vännen och en God natt önskar jag dig.

Ingrid sa...

Så vackert med det tända ljuset. Nu gäller det verkligen att göra det lite höstmysigt för sig.

Här har varit ganska skönt idag för det har inte blåst och det är jag mer än tacksam över. Blåst gillar jag inte alls.

Ha en fin fortsättning på veckan!
Varm kram/Ingrid

Amber sa...

Härligt! Dock var dagen väldigt fin, idag onsdag. Fortfarande en del ljus och litet sol. Och det mesta av löven är kvar.

Stearinljussken är verkligen en av vinterns stora njutningar!

Elisabeth sa...

Vilket vackert ljus, min vän. Jag tänker också lite på att det finns en symbolik i att vi tänder ljus omkring oss i höstmörkret... vi behöver helt enkelt mer input och ljus inom oss, när det är mörkt, oavsett av vad, utanför oss.

Skrev jag luddigt? Ja, men tror, som den skärpta goa böna du är, min vän, att du "hajar klyket" ändå...

Varm ljusfylld kram till dig...

Musikanta sa...

Såg att solen gick ner 17.33 idag! Då behövs det verkligen tändas ljus. Har nyss publicerat ett inlägg om vårt äventyr förra veckan. Bättre sent än aldrig!
Varm kram från Ingrid

Anonym sa...

Så vackert, Elionora! Jag tänder också ljus varje kväll, ett på soffbordet och ett i en lykta i köket. Tycker det behövs lite stämning i denna mörka tid... men idag har vi fått lite snö. Genast blir det ljusare!

Har du sett FILMEN än? Du kan väl berätta när du gjort det! Hit till Folkets hus i min lilla stad kommer den väl inte förrän nästa år nångång...

Kramar Eva-Mari

Stina sa...

Ja, ljus måste man ha annars blir det ju inte mysigt.:-) Kram Stina

Erika sa...

Det stora centrum i Borlänge heter "Kupolen" Jag hade varit där för länge sedan om allt hade varit normalt. Men både dit och där du nämnde hoppas jag det inte är alltför avlägset, utan jag kan åka dit. Utbudet liksom lite större på det hållet. Är också van vid dom stora köpcentrum jag hade på föregående ort, bara att hoppa på bussen och åka dit. Här måste jag se till så jag kommer rätt och även kommer av på rätt ställe, där nere kunde jag åka buss med förbundna ögon och ändå komma till rätt plats. :)

Solen har sedan länge gått ner bakom alla nakna björkar, undrar om den inte skulle lysa i morgon också.

Dom nya stövlar jag beställt hämtade jag ut idag, men tyvärr kunde jag inte har dom. Även om mina fötter inte varit svullna så hade jag aldrig fått ner foten i dom. Förstår inte vem dom var gjorda för, eller vilka fötter som skulle passa. Det var själva skon i sig som det tog stopp i.

För en stund sedan tände jag upp mina värmeljus, så fint det blir och allrahelst i röda som lyktor.
Vid mamma, mormor och morfars fotografier lyser tre röda lyktor.
Deras foto låg ner paketerade väldigt länge innan jag hittade i vilken låda dom låg, blev så glad när jag äntligen kunde sätta upp dom igen.

Snart ska jag fixa lite att äta och sätta mig framför tv:n, kanske är där något att vila ögonen på.


Önskar dig en fin helg kära Eleonora, och tusen tack för din rara kommentarer.

MårsArt sa...

Jag har varit på bl.a IKEA och bunkrat upp olika ljus och värmeljus.
Det går åt en hel del nu på kvällarna.
En annan "passion" jag har är ljusslingor som lyser upp här hemma.
Ha en skön helg.
Kram
Agneta