söndag 29 juni 2008

SEMESTERVECKA I TYLÖSAND

De senaste 8 åren har dottern och familj
hyrt detta mysiga hus för semestervilan.
Huset ligger nära stranden och i
ett s.k. fritidshusområde.
Jag har haft förmånen att få vara med
under en vecka varje år.
På senare år har dock permanenta
villor byggts runtom oss och kontrasterna
är ganska stora.


Närmaste grannhus.


Mittemot ligger tennisbanorna .....


...... och fotbollsplanen.


Dessutom ligger 3 golfbanor väldigt nära.
En dröm alltså för denna
idrottsintresserade familj.


Min dotter på väg till stranden.
Dessvärre var det RÖD flagg varje dag
så något bada blev det inte av.

Havet var argt med skummande, stora,
vita vågor. Kallt och ogästvänligt!
Himlen grå/mörkgrå/bitvis med en solstrimma.




Nu packas resväskan om för en semestervecka
med sonen och hans familj.




FORTSATT SKÖN SOMMAR
ÖNSKAR JAG ALLA
MINA BLOGGVÄNNER




11 kommentarer:

Elisabeth sa...

Tack snälla Eleonora... för att du tar bilder och visar upp! För många, som för mig just nu, så känns man kunna drömma sig bort en stund, och på så sätt komma ut lite genom dina bilder!!
Så otroligt vackra bilder... bara hav så långt ögat kan se! Måste vara en upplevelse!

Hoppas nu att du får några härliga dagar med sonen...!

XXX och 000.. och var rädd om dig!

Anonym sa...

Så roligt att få lite bilder och hälsning från Eleonora!
Tylösand är ju så fint...det väcker barndomsminnen.
Jag har goda vänner i Tylösand, de har byggt ett hus som liknar det på din bild. Har inte varit och hälsat på sedan de byggde, men nu får jag nog ta mig en tur!
Ha det så himla skönt på din nästa tur!
Kramar

Ingrid sa...

Så härligt det ser ut att var i Tylösand, rena semesterparadiset. Väldigt vackra foton har du tagit därifrån!

Hoppas att ni får fint väder och att semesterveckan blir bra på alla sätt och vis.

Kram Ingrid

Hannele på Hisingen sa...

Ser somrigt ut.

Amber sa...

Härligt Eleonora! Njut av att vara med dina barn och barnbarn! Visst är det trist att havet ibland är argt, men det finns ju så mycket annat.

Vi promenerar väl när du kommer hem igen. Numer gör jag det varje dag.

Kram, granne och bloggvän!

Gisan sa...

Så härligt för dig att få umgås med nära och kära på så underbara ställen. Kramar...

Bilder från min kamera sa...

Dom två första bilderna föll mig verkligen i smaken. Vilken idyll!
Ser så fridfullt ut, och ett paradis att tillbringa tid på.

Ha det allra bäst kära Du, under din semester, och dagar med Dina nära och kära.

Helena sa...

Vilka härliga bilder......jag förstår att du haft en bra vecka där.
Hoppas veckan med sonen och hans familj också blir bra.
Sköt om dig vännen!
Kram

Christina sa...

Välkommen hem!
Hoppas att du haft det skönt....
Min blogg råkade ut för ett missöde och när jag skulle rätta till det så försvann hela.
Så det var bara att börja om på nytt, därav inga äldre kommentarer.
Så kan det bli och det är så förargligt.

Ha det gott vännen
Kram

Eleonora sa...

Tack alla ni söta rara människor som skriver så rart till mig!

Elisabeth:
Jag har varit rädd om mig men fick ändå en ögoninflammation just lagom till avresan, så det blev att ringa till doktorn efter ögondroppar och sedan läkte det ut rätt snart.
Marskatten:
Vet ju att du bott i Halmstad och jag passerade nog ditt område vid ett tillfälle. Du måste återse Tylösand/Frösakull - där är så fint och skönt (under förutsättning att det är sol förståss)
Ingrid:
Jo semesterveckan blev bra, men något bad blev det inte - röd flagg hela tiden!
Amber:
Klar vi gör promenader till hösten. Om du bara visste vad jag har promenerat i Bergen!! Upp och Ner - jätteläskiga backar!!
Gisan - Erika - Helena:
Ren idyll - semesterparadis - underbar samvaro med barn och barnbarn! Lagade inte mat på hela veckan - däremot diskade jag mig fram 4 ggr dagligen!

BiRDiE sa...

Jeezus, så vackert!