onsdag 3 oktober 2007

Nästa renoveringsobjekt


Man ska inte bara lägga år till livet - utan även lägga liv till åren


Jag förbereder mig nu inför nästa renovering dvs målning av väggarna i matrummet. Den café au lait-färg jag valde till hallen var så bra mot mina mörka möbler, så jag fortsätter hej vilt. Nu gäller det att plocka bort alla tavlor, hörnskåp, gardiner och vika ihop mattan. På lördag morgon sätter min duktiga dotter igång med måleriet. Jag är henne evigt tacksam för att hon är så hjälpsam. På söndag reser hon till England på kurs en vecka, och jag sa´ .... jamen då kan du väl inte på lördag .... men hon vill absolut fixa detta och hon vet ju att jag under kommande vecka ger en hjälpande hand till familjen. Sen ska jag ut och leta gardintyg. Funderar på sammet av något slag men har inte bestämt mig klart än. Det blir härligt att få fint där inne. Jag älskar att dona och förnya i mitt hem, om det så bara är en liten krukväxt!




Här intar jag en kopp kaffe då och då.

21 kommentarer:

Elisabeth sa...

Låter så roligt när du berättar.. och du verkar så full av ideér och nytänk!
Man känner nästan hur entusiasmen flödar genom skärmen... och jag tar tacksamt emot allt som får en att öppna sinnet! Tack snälla..!

Din dotter verkar brås på sin mor... att vara rar och omtänksam!

Ha det gott.. vackra vän..

Många kramar..

Eleonora sa...

Elisabeth:
Söta du, tack för att du hälsar på.Om du bara visste hur mycket jag uppskattar det och vad det betyder för mig. Ja min dotter är lika gullig som Carolina, bara det att hon troligen är dubbelt så gammal!!Men ålder - vad är det? Inget för oss heller! Ja, idéer har jag alltid och önskan om förnyelse, men allt är ju en fråga om pengar, så ibland tar det lite tid innan allt är färdigplanerat och genomfört. Tack min döta du och ha det gott i kväll önskar din Eleonora

Helena sa...

Det är roligt att förnya även om det bara är som du säger med lite nya blommor.
Heminredning är ett av mina stora intressen men på sista tiden har jag inte orkat med hemmet som jag skulle vilja.
Men det blir bättre hoppas jag.
Det kommer säkert att bli fint i ditt matrum,du visar väl det på bild sen när det är klart.
Härligt att du har en sån duktig och hjälpsam dotter.
Ha en skön dag vännen!
Kram/Helena

Birdie sa...

Så full av energi... du är SÅ härlig!
Det ÄR kul att förnya hemma, jag längtar och planerar också tills allt påbörjat blir klart här hemma, så man får lite ordning, äntligen. Ny färg i vardagsrummet blir, liksom en ny hylla... och lampa... och en ny växt... och en ny matta..!
Så småningom ;o) Kram.

Christina sa...

Ser så inbjudande ut så jag tror att jag håller dig sällskap med kaffet:)
Du kommer att få det så fint hos dig.
Önskar dig en skön dag vännen
Kram

Eleonora sa...

Tack alla ni söta vänner för att ni visar så rart intresse i mina "göranden".
Birdie: Har inte varit hos dig på ett tag beroende på att det blivit så svårläst, har du ändrat stilen? eller storleken på bokstäverna?

Elisabeth sa...

Tittar bara in så snabbt och vill önska dig en god natt. Förhoppningsvis så sover du prinsessömnen redan - utan ärta.. så vi hörs imorgon, min vackra vän!

Sov gott..varma kramr..

Christina sa...

Hoppar in och önskar dig en skön fredag vännen
Kram

Christina sa...

Vill bara fråga:
Kommer det upp pokersidor när du besöker min blogg?
Bra om jag fick veta det för jag har aldrig märkt det själv.
Kram

Elisabeth sa...

Hoppas du sover gott.. o tack, otroligt vackra varma du för att du ändå orkade skriva en liten kommentar borta hos mig! Du är verkligen för himlagullig!

Dröm vackra drömmar..

Kram..

Christina sa...

Ha en trevlig målardag min vän
Kram

Testaren sa...

Hej Eleonora!
Tack så mycket för besöket hos mig o för raderna i gästboken! Du är så välkommen åter!

Här har du en jättetrevlig blogg som jag gärna återkommer till! :)

Kram på dig/Britt-Inger

Christina sa...

Men kära vän....som du slog dig inatt, stackars dig.
Usch så hårt det kan ta men jag förstår att ditt fina rum blir som ett plåster på såren.
Tack för dina rara kommentarer inne hos mig.
Ha nu en skön lördagskväll
Kram vännen min

Elisabeth sa...

Min kära vän... nu blir jag lite orolig! Läste att du ramlat och slagit dig... och jag vet ju hur det är om man äter blodförtunnande..! Hur mår du nu? Åh, jag tycker så synd om dig, vännen! Önskar jag hade kunnat göra något!

Ha det ändå så gott du nu kan, kära du!

Varmaste kramar..

Eleonora sa...

Britt-Inger:
Tack för din titt-in. Jag återkommer gärna längre fram.
Helena:
Ska försöka fixa en kamera och ta bilder på resultatet. Tack för sin rara hälsning. Kram
Birdie:
Det är ju så roligt att jag kan läsa inne hos dig igen. En enkel knapptryckning bara, men är man ett pucko sä är man (på it i alla fall). Kommer snart tillbaka, Kram
Christina o. Elisabeth:
Tack snälla ni för deltagande. Ja, mitt fall blev olägligt. Dottern fick göra det mesta själv, men tänk det blev så fint, så fint. Jag är överlycklig att det är klart och nu väntar jag bara på att yrseln ska gå över så att jag kan sätta igång och ställa i ordning. Litet försiktigt tar jag varje dag något litet. Kramar till er båda

Christina sa...

Tack för dina uppmuntrande ord
Kram vännen

Elisabeth sa...

Tittar bara in och önskar godnatt! Hoppas att du känner dig lite piggare idag!

Du får ta det lite lugnt.. och sånt som bör/ska/måste göras får bli efterhand som du känner att du orkar!

Ha det gott..alltid!

Varmaste krya-på-dig-kramar...

Christina sa...

Tack kära Ellinora för dina alltid så rara kommentarer.
Önskar att du får en fin dag idag
Kram vännen

Dubbelörn sa...

Tack för besöket o jag stannar gärna på lite kaffe hemma hos dig *ler*.

kram

Gisan sa...

Vilken otrolig pepp-dag du har idag hos mig. Dina kommentarer är alltid omtänksamma. Men idag har det verkligen varit extra :-) Tack snälla du!!!!!!!! Kramar...

Pia sa...

Kära nån, så mycket du får gjort!!! Här går det något långsammare framåt. Jag får skylla på jobbet ;)

Har länge tyckt att vårt kök börjar se lite "skabbigt" ut. Det är inte omgjort på tio år och väggarna ser lite "kanststötta" ut. Till och med min syster påpekade att köket skulle behöva målas om. Men jag tror det får vänta till nästa sommar. Faktiskt. Då kanske jag hinner spara ihop till lite nya vitvaror också.