torsdag 21 augusti 2014

SÅLDA MÖBLER

Genom annons på Blocket har jag nu lyckats sälja min söta soffa och den blå fåtöljen. Det är inte helt enkelt att sälja via Blocket för spekulanterna lovar och lovar att komma och så dyker konstiga förklaringar upp om varför de ej kunde komma. Därför är jag nu extra glad för att det jag helst ville "bli av med" har sålts och hämtats. Den röda Howardstolen + pall behåller jag tills vidare.

Så nu gäller det för mig att gå på jakt efter ny soffa. Jag tror att jag vet vad jag vill ha, men så är det ju det där med måtten, som ju också måste stämma. Ibland kan det handla om bara några centimeter.

I början av veckan ramlade min markis ner - så där huxflux bara. Igår var min Markiskille här och lagade det trasiga och tur hade jag att det gick på garantin. Nu har jag åter mitt sköna sol- och vindskydd, men nu har ju dagarna blivit svalare och klarare, så solskydd behövs kanske inte längre.

Renovering av gästrummet håller också på att ske, så det är mycket som händer här hemma hos mig just nu. Och jag är en sådan person, som helst ville ha allt klart igår, och därför jobbar jag hårt för att bli klar fort, fort, fort.

Hoppas jag får något trevligt att visa för er så småningom. Fortsatt trevlig och skön sommar önskar jag er alla.


6 kommentarer:

Ingrid sa...

Så bra att du fick sälja dina möbler. Nu är det bara att planera in nyinköp. Roligt, roligt!
Varm kram, Ingrid

Musikanta sa...

Säger som Ingrid, bra att du äntligen fick dina möbler sålda. Spännande att se vilken soffa du hittar. Du har ju en viss vana vid sådana möbler ju :-)...
Kram från Ingrid

lisashus sa...

Grattis till försäljningen av soffan! Ja, nu kan du ju se dej om efter en ny soffa - så spännande!

Mycket som händer hos dej - tur att du fick markisen på garantin.
Spännande med gästrummet också!
Jag känner igen det där med att vara otålig! Har man väl fått en idé, så vill man ju att det ska vara klart basta! :)
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram
Lisa

Agneta sa...

Hej!
Att köpa ny soffa är då inte så enkelt som man kan tro. Jag letade i evigheter när jag köpte min sista soffa då jag inte klarar av de där sofforna som är så låga så att jag inte kommer upp och det finns gott om sådana.

Långa ben kräver också både bra djup och sitthöjd och så ska ju bordet passa bra till.
Ack ja, mycket att tänka på så jag önskar dig lycka till!

Hoppas du hinner handla på rean innan julen kommer med höga priser igen.

Kram, Agneta


Solstrimmor sa...

Så skönt att det gick bra! Så kul att leta soffa! Jag tror du redan vet åt vilket håll det lutar. Jag känner i högsta grad igen mig... vill ha det klart NU! Lycka till med köpet!

Spännande med båtutflykt?

Ha en fin helg!
Kramar från Eva-Mari

MårsArt sa...

Skönt när man får sina möbler och saker sålda. Här rensas, säljs och skänks för fullt inför min flytt, men hur i hela världen kan jag ha samlat på mig så mycket???
Kram
Agneta