söndag 17 augusti 2014

MÖBELFÖRSÄLJNING VIA BLOCKET

Länge har jag gått och funderat på att göra mig av med vissa möbler och så äntligen kom jag till skott och lade ut en annons på blocket. Detta är vad jag vill sälja:


Howardfåtölj med pall

Söt soffa i spansk design

Flera köpare ringde om soffan och en tjej ville ha både soffan och den blå fåtöljen. När hon äntligen kom för att hämta möblerna - i en bil typ Fiat 500 - gick ju inte soffan in i bakluckan! Så klart inte! Tydliga mått hade jag angivit i min annons - men det gick inte fram. Fåtöljen tog hon med sig och nu står jag här och får börja om från början igen och kontakta alla de som visat intresse för soffan. Håll tummarna för mig att jag blir av med den snabbt. Den röda fina Howardfåtöljen med pall är också kvar till försäljning.

Jag hoppas på bättre tur under kommande vecka, så att jag kan börja planera nyanskaffning.

5 kommentarer:

lisashus sa...

Kan kan verkligen ha sina sidor att sälja möbler på annons! Ibland förstår man inte hur de tänker, som denna tjej som kommer i en liten bil och tror att soffan ska gå in! Helt otroligt!
Fina möbler alla! Hoppas att du lyckas sälja resten.
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Du blir säker av med dem snabbt ändå, trots den överoptimistiska fiatägaren! Nog är det bra att kunna sälja överblivet på Blocket, återanvändning gillar jag!
Hoppas din varma sommar varit uthärdlig, visst är det skönt att kunna andas igen?!

Ha det gott och lycka till med försäljningen.
Kramar från Eva-Mari

Ingrid sa...

Så trevligt att göra sig av med lite gammalt och i stället få köpa nytt. Hoppas att du blir av med soffan också.
Lycka till!
Kram, Ingrid

Blommiga Rutan sa...

Hej !

Typiskt ! Hoppas du får soffan såld ändå. Fåtöljen ser ju också fin ut så det kommer säkert att ringa någon hugad spekulant .
Kan verkligen tänka mig art det är väldigt mycket jobb art bygga montrarna på mässan, och så bara fyra dagar så ska allt rivas ner igen!

Ha en fin vecka
Kram Anncathrine

Musikanta sa...

De kunde väl ha hyrt en släpvagn...
Så här dags har du väl blivit av med alla möblerna, eller?
Kram från Ingrid som tycker vi hade en så trevlig dag tillsammans.