söndag 10 juni 2012

STUDENTEXAMEN

Mitt äldsta barnbarn har tagit studenten - i fredags -
Med strålande sol och värme
och en skolgård som var fylld till bristnings-
gränsen med föräldrar och vänner


Sofies fina skylt

Studenterna samlade utanför skolan

Babyfoton av Studenterna på alla skyltar!!

Min älsklingsflicka!

Ett jättestort buffébord stod framdukat i köket med
otroliga delikatesser - allt hemlagat. Och jag min klantis
glömde bort att fotografera härligheten.

Som dricka därtill bjöds på Champagne, vin, öl o juice.

Superstor vacker tårta!

Några av flickorna myste på balkongen.



Under kvällens lopp droppade det in rätt många vänner och bekanta till familjen och stämningen var på topp med fler tal till studentflickan!.

Presentbordet!



Massor med blommor fick studenten också.
Denna Rhododendron var ett praktexemplar.


Genomlycklig och glad drog studenten och alla kompisarna vidare till nästa fest och nu fortsätter firandet nästa vecka. Stackare vad dom har mycket att stå i just nu.

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Så härligt! Den glädjen slår allt!

lisashus sa...

Jag ser att ni också hade sol! Så härligt att det blev så bra väder! Det är ju en viktig ingrediens i sammanhanget! Åh, så fina de är och så roligt att få vara med och delta i festligheterna! Jag känner igen alltsamman sedan i fredags, när kusinbarnet blev student!
Så fina de är!
Kram
Lisa

Ingrid sa...

Så underbart fint studentfirande verkar ha varit! Soligt och fint väder och vackra glada ungdomar, kan det bli bättre!

Varm kram, Ingrid

Solstrimmor sa...

Sol och glädje! Visst är det härligt när man har ett barnbarn att studenta! Jag hade ju min Sofie förra året. Nästa år är det hennes bror Viktors tur!

Må så gott!
Kram Eva-Mari

Musikanta sa...

Underbart att alla har möjlighet att ta studenten nu för tiden! När jag tog studenten 1955 var det ca 60 på läroverket och lika många på handels- och teknisk linje. I en stad som hade över 80000 i folkmängd grannstäder som Söderköping ej inräknad.
Kram från Ingrid