onsdag 15 februari 2012

NU HAR KAMERABILDERNA BLIVIT ÖVERFÖRDA TILL DATAN

Gullige barnbarnet var här idag och förde över mina kamerabilder till datan, så jag har mycket att visa för er. Börjar med de sist tagna - från min födelsedag. Inget märkvärdigt att fira, men roligt ändå att samla några vänner till en måltid.

Välkomstdrink - härlig champagne med
pepparrot+räk fyllda petit-chou samt laxsnittar
som drinktilltugg.
Glömde förståss att fotografera härligheten! 

 

Lasagne på kycklingfilé

 

Pizza för ungdomarna


Hallonpannacottapaj till dessert


Litet gott att dricka därtill
Vackra blommor och ett fint armband fick jag i present.

Vi blev åtta personer och hade en mycket trevlig stund tillsammans.





4 kommentarer:

Agneta sa...

God kväll, Eleonora!
Så gott ni har ätit och så vackra blommor du fått.
Vilken lycka att du har ett barnbarn som hjälper till med foton och datorn.
Låter som en riktigt trevlig fest!
Kram, Agneta

Solstrimmor sa...

Härligt att få bilderna inlagda! Det kan vara lite fippligt första gången. Men du lär dej, det är jag säker på!
Så mycket gott du bjöd på, kycklinglasangen skulle jag gärna vilja ha receptet på!

Må så gott!
Kram Eva-Mari

Musikanta sa...

Hade gärna kommit och smakat på allt gott du lagat! I synnerhet hallonpancottan ser alldeles förförisk ut...
Kram från Ingrid

. sa...

Lagom födelsedagsfest. Pizza faller mig inte speciellt i smaken, har väl aldrig gjort direkt. Någon gång kan det slinka ner en bit. Däremot Hallonpannacottapaj det skulle inte göra ont någonstans om sådant slank ner. :) Finns mycket gott att stoppa i sig vardag som fest.

Önskar dig en fin och trevlig helg.