tisdag 27 december 2011

JULEN ÄR SLUT ...

.... OCH SOM VANLIGT har juldagarna förflutit alldeles för fort.

Julaftonen hos dottern med familj var makalös -- underbar med gran, vacker musik och så mycket godis på julbordet att intet mer fanns att önska-klapputdelningen (efter Kalle Ankas bravader) var likaså makalös! En varm, go och mjuk morgonrock från dottersonen gjorde mig så lycklig och manicure från dotterdottern likaså.

Och så - SHALIMAR - jag säger bara det - Eau de toilette - Underbar ugdomsdoft - från dottern!
Serum/dag/nattkräm för torr hud ----------- detta  och sensuell doft, vackra naglar ----- vad månde bliva av denna mormor??

TV har visat många fantastiska serier och jag har njutit av många medan Dagmar har härjat utanför knuten.

Hoppas ni alla haft det lika gott som jag - kramar till er alla från mig

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora!

Det låter verkligen som om du haft en fin helg. Men inte är julen slut ännu! Den varar ju till "påska", eller till tjugondag Knut i alla fall.

Kram Ingrid

lisashus sa...

Ja, vad månde bliva av denna mormor!!!:) Oj, så mycket fint du har fått! Det låter verkligen lovande lyxigt och skönt!

Lugnt har det varit här också efter sammanstrålande med diverse släktingar.
Stormen har känts påtaglig härute på landet, men vi har inte drabbats - bara ett par timmars strömavbrott natten till annandagen, men inget jag märkte något av, som tur är!!!
En skön och grön vinter har vi och jag gläds åt det milda vädret!
Sköna mellandagar önskar jag dej!
Kramar
Lisa

Amber sa...

Låter som en riktigt härlig jul! Jag tycker inte den mormorn behöver bli mer - hon är alldeles utmärkt som hon är!! Kram!

Solstrimmor sa...

Jag ser att du haft en fantastisk jul! Och jag säger bara... Shalimar!! En mycket god doft som passar den mogna kvinnan, alltså perfekt för dej, min vän!
Har också haft en bra jul även om jag kan tycka att det blir lite väl hektiskt! Ändring till nästa år förbereds...

Hoppas du får ett gott slut och en god början på det nya året!

Kram Eva-Mari

Solstrimmor sa...

Välkommen som Smörblomma i Smörblommeprojektet! Så roligt att så många hänger på!

Gott Nytt År!
Kram Eva-Mari

Syssis små funderingar sa...

God fortsättning på det nya året. Har levat i en värld av mörker, men nu ler livet igen:)