torsdag 17 mars 2011

TACK ...




...... alla kära vänner för uppmuntrande ord.






Jag kan berätta att min vän Margareta kom som en glad fläkt från en skrivbyrå för att hjälpa till på den advokatbyrå jag arbetade på. Vi blev snabbt vänner. Hon ville ha samma frisör som jag, så därför hamnade hon som kund (och senare vän) hos Klas. Det är underligt att de avled på samma dag och bådas dödsannonser fanns att läsa i SvD på samma dag. Margaretas make skötte Klas bokföring, så han har mist både sin hustru och arbetsgivare på samma dag, stackars man.


Klas färgade mitt vita hår så länge jag var kvar i arbetslivet. Han var en "dold kändis" med många spännande kunder. Go och rar och lättsam att prata med - skicklig i sitt yrke - han skötte alla peruker för After Dark-gänget. Han kommer att saknas av många, många.


Samuel - en charmig portugis som var min granne och medlem i Seniorklubben. Han hade rest över alla haven flera gånger som sjöman, men på Skansen träffade han sin spanska hustru och de bosatte sig i Sverige och fick två barn. Alltid chevaleresk och med glimten i ögat.


Kondoleansbrev har jag skrivit och det hör till det svåraste.


2 kommentarer:

Tankevågor sa...

Är runt på bloggrunda och läser ikapp här om allt tråkigt som du har runt dig just nu.
Det är så sorgligt när man mister sina vänner. Lite för mycket med tre på en gång kan jag tycka! Jag förstår också att du tänker på din svåger som hamnat på långvården och kan behöva besök. Hoppas du kan få till det på något sätt!

Tankar och kramar till dig.

// Lisbeth

Helena sa...

Jobbigt att förlora vänner och 3 på en gång dessutom.=(
Stor kram till dig vännen.<3