fredag 25 mars 2011

DET ÄR SÅ KALLA VINDAR UTE ...


.... OCH BLÅSER HÅRT GÖR DOM OCKSÅ


Solen skiner men termometern visar bara +1 grad.


Idag har jag sagt farväl till vännen Samuel. Hans begravning blev ljus och fin med mycket sång och musik. Och många vackra blomarrangemang.


Det är fredag så trots allt måste här städas av litet grann. På eftermiddagen kommer dottersonen och hjälper mig bära ner ett bord till källaren, samt att bära upp resterande tunga blomurnor med pelargoner.


Kvällen blir slapp - litet koll på Let´s dance, som är final i kväll - och något gott att äta i all enkelhet och ensamhet.


9 kommentarer:

Lisas torp sa...

En sorgesam dag förstår jag, men det är alltid skönt när en sån högtid är över!

Ja, vilka isvindar det blåser! Det ser så skönt ut, men när man kommer ut får man ju nästan en chock!
Hem kommen från trädgårdsmässan och fötterna...ja du, det blir vila ikväll!
Ha en fin kväll!
Kramar
Lisa

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora!

Varmt tack för din kommentar hos mig, du är för himla gullig!

Ännu ett avskedstagande för dig idag, men skönt att det var en fin begravning. När en gammal människa lämnar oss känns det tungt, men ändå rätt på något sätt. För det hör ju också livet till.

Så skönt att du får hjälp av dottersonen med tunga lyft.

Vi har suttit och sett "Så ska det låta" och sedan "Let´s Dance" och nu väntar jag med spänning på vem som blir året vinnare. Jag håller på Frank Andersson, som gjort en enorm utveckling.

Jag önskar dig en fin helg!
Varm kram till dig!

Agneta sa...

Eleonora!
Ytterligare en begravning har du klarat av och jag förstår att humöret inte är på topp, men sån´t är ju livet, det varar inte för evigt.
Men oh vad gott att du får hjälp med att hämta upp tunga saker. Det var ett bra tips som jag skall ta till mig :-)
Nu fyller min dotterson endast 5 år den 3/4 så det får väl bli svärsonen/dottern som hjälper mig, om dom har vägarna hit ner till Göteborg. Annars kanske hemtjänsten kan rycka in, om dom får, vill säga. Det är inte mycket dom "får" göra nämligen utifall dom skulle skada sig, för då finns det ingen försäkring :-(
Själv har jag en privat olycksfall....
Man må gardera sig ;-)
Nattiskram från ett isande/blåsigt kallt Göteborg...!
/Agneta

Erika sa...

Det är verkligen kalla vindar ute. Har varit nere i centrum en vända och det blåser men inte riktigt lika mycket som de senaste dagarna. Sitter och fundera om jag ska ger mig ut igen. Har handlat lite mat och annat så det är avklarat. Men, blåsten gör att jag drar mig för att gå ut igen. Ögonen rinner och håret står på ända, inte riktigt kul det där precis.

Önskar dig en fin helg Eleonora.

MårsArt sa...

Det är märkligt att tunga händelser kommer samtidigt, men man kommer igenom det på något sätt.
Nu får du vårda de goda och soliga minnena.
Ha en skön helg.
Kram,
Agneta

Helena sa...

Här blåser det också isvindar....det har det gjort i en vecka nu.=/
Hoppas helgen varit bra.
Kram finaste!

Musikanta sa...

När jag tittade ut i morse låg det ett tunt snötäcke över hela trädgården. Det blåser kalla vindar här också, men solen värmer gott. Mesta snön hade smält bort på eftermiddagen. Hopp om livet...
Varm kram från Ingrid/Musikanta

Gunilla sa...

Tungt med begravning även om vackra blommor gör det lite, lite lättare.

Elisabeth sa...

I vissa tider så påminns man om hur kort våra liv är.. och jag förstår att denna tid har varit ganska tung för dig, min vän.
Jag skulle så så gärna ha velat bo lite närmare dig. Då skulle jag, både i den kalla fredagskvällen, och oftare än så, dykt upp med mycket värme och en stor kram! Nu hoppas jag den värmer dig i tanken istället..

Varm kram...