lördag 8 januari 2011

TOG VARA PÅ DEN STÄDIVER ....


.... som drabbade mig idag och nu har jag rensat ut i kyl- , speceriskåp och kryddhylla. Speciellt i kryddhyllan gjorde jag antika "fynd", som måste ersättas. Jättefräscht blev det till slut.

Nu gäller det att ta tag i frysen också och se vad den kan ge.


Pärmar med papper samt Hemarkivet har också blivit utrensade - det gav två fulla plastpåsar.


Jag tycker jag inte gör annat än rensar och håller efter, men tydligen blir det inte så ofta som jag har trott - eller också är jag duktig på att samla och spara.

15 kommentarer:

Musikanta sa...

Ja, ibland får man sina städryck och då gäller det verkligen, som du gjort, att ta vara på dem :-) !

Har tyvärr inte fått något sådant ryck på någon vecka, men det skulle behövas. Kanske man ska ta en datorfri dag i morgon i så fall? Har inga spelningar då så jag kan passa på. Frosta av frysen ska man ju göra medan det är kallt!
Kramar från Ingrid

Lisas torp sa...

Oj, så duktig du är! Var får du energin ifrån?:-)
Frysen har jag faktiskt tagit, redan innan jul, både i torpet och i stan - det känns skönt, men sen finns det hur mycket som helst!
Så skönt det måste kännas för dej nu när du hunnit med så mycket!
Önskar dej en skön lördagskväll!
Kram
Lisa

Eleonora sa...

Musikanta:
Just precis det gäller att passa på

Lisa:
Jo, speciellt det där med att slänga en massa onödigt papper. Jag kallar det för något så hemskt som "dödsstädning".

Agneta sa...

Hej, Eleonora!
Ja du, det där med kryddor känner jag igen. Har hittat antika här med, men när man är ensam så går det inte åt så mycket.

Jag kan rensa jämt, men det fylls på hela tiden.

Jag är en sådan där "kan-vara-bra-att-ha"
-person ;-)
Ack ja, vad göra åt det?
"Lära gamla hundar att sitta" är då inte lätt inte ;-)

Nattiskram, Agneta

Helena sa...

Jag skulle också behöva drabbas av städiver.
Jag har daglig kontakt med vänner via FB.
I början var jag inte där mycket alls men nu är jag inloggad mest hela dagarna även om jag inte är tillgänglig hela tiden.
Det är mest pysselmaterial jag shoppar på nätet och det var det jag handlade igår.
Cd skivor,böcker och filmer köper jag också via nätet.
Det har alltid fungerat jättebra.
Vi åkte en del utomlands när barnen var små men jag mår inte så mycket bättre av det.
Jag är inne i en sämre period nu men det vänder nog.
Men helt fri från värk är jag ju aldrig trots all medicinering.
Ha en skön söndag finaste vännen!
Kram

Anonym sa...

Men vad du är duktig!! Och det är faktiskt roligt när man väl börjar. Fast hur kan man ha så mycket grejor??

Vi har nu beställt en snöslunga med leverans i februari! Bättre sent än aldrig, bra att förbereda sig inför nästa vinter... ifall...

Har du fått din fåtölj än?

Kram och må gott!
Eva-Mari

Gunilla sa...

Härligt! Jag får också en massa lust att rensa ut så här års.

Christina sa...

Hejsan
Nu är jag igång igen men det blir en nagelblogg denna gången.

Så flitig du är,sån energi vill jag också ha :)

Ha det gott
Kram

Christina sa...

Hejsan
Nu är jag igång igen men det blir en nagelblogg denna gången.

Så flitig du är,sån energi vill jag också ha :)

Ha det gott
Kram

Eleonora sa...

Agneta:
Jag är nog också en "vara-bra-att-ha"-person, men denna gången lyckades jag vara mycket restriktiv i mitt rensande.

Helena:
Det du köper på nätet är ju grejer dom inte är beroende av storlek eller färg kanske. Då skulle nog även jag våga.Och böcker har jag faktiskt redan köpt när jag tänker efter.

Eva-Mari:
Nej du stol och fotpall kommer först i början/mitten av februari, så än så länge sitter jag och får plågas av den gamla eländesstolen.

Gunilla:
Det är bara att sätta igång (haha)

Christina:
Eftersom du varit borta så länge har jag skrivit direkt till din blogg. Välkommen tillbaka ska jag säga i alla fall.

Erika sa...

Får man anfall av städiver så ska man passa på. Duktigt har du verkligen varit. Ofta kan man undra varför det hela tiden blir så mycket av allt man har i sitt liv? Tycker man rensar ut ganska så ofta så det borde inte samlas på hög. Jag rensade ut mycket av mitt forna liv där nere, så där blev det en ordentlig utrensning.


Idag ska jag inte göra många knop, det får bli en lugn dag.Det droppar lite från taket av snö som förmodligen ligger där. Men i nästa vecka ska det bli kallt igen och mer snö.

Tack snälla för din rara kommentar.

Önskar Dig en fortsatt bra dag!

Kram

Eleonora sa...

Erika:
Tack ska du ha. Idag har jag gått igenom alla köksskåpen och fastän det inte var länge sedan jag gjorde det, så blev det en stor ICA papperskasse full med sk... Vart kommer allt fult skräp ifrån?

Här är +grader idag och det har varit soligt och fint, men halt ute! Därför stannade jag inne, men ska ta mig till soptunnan om en stund med diverse skräp. Take care!

Bloggblad sa...

Visst är det skönt när man får undan såna grejer - liksom du förstår jag inte hur jag kan rensa och slänga så mycket som jag gjorde i somras, och ändå får mer att rensa utan att jag köpt nåt nytt... Det var inte nyttigt att renovera, ur den aspekten.

Eleonora sa...

Marianne:
Helt klart känns det underbart att bli av med allt skräp, som man inte ens vet hur det kommer dit! I mitt fall blev det ny vattenkokare och av dottern fick jag en mixer. Klar förbättring av köksredskap hemma hos mig. Love it!

Smultron på ett strå sa...

Hej, vilken mysig blogg du har! Visst är det skönt att röja när andan faller på. Och kryddhyllan är nog ett fall för "Antikrundan" hos de flesta av oss...//kram maria