fredag 21 januari 2011

BLOGGTRÄFF MED MUSIKANTA .....

....... blev det igår - torsdag. Det blev ett glatt återseende med denna härliga tjej-kvinna. Vi träffades vid NK:s stora ingång och därifrån promenerade vi till Kungl. Biblioteket, där jag skulle beställa kopior ur min skolkatalog. Först inskrivning vid Receptionen för att få ett lånekort. För att komma in till rätt avdelning måste vi passera stängda dörrar och skriva in oss samt notera in- och uttid! Bevakat som ett fängelse nästan.

En absolut icke serviceminded kvinna lämnade ut materialet och utan Ingrids hjälp hade jag nog inte klarat av att beställa de tre fotokopior jag önskade. Just denna dag hade jag extra ont i högerhanden, som dessutom var kall av kylan. Att hålla i pennan gick bara inte, tur att du var där Ingrid! Tänk så mycket enklare det hade varit om tanten kunde ha kopierat de tre sidorna direkt till mig - istället fick jag (läs: Ingrid) fylla i en hel A4 sida med uppgifter så att kopiorna ska kunna skickas till mig.



Efter KB besöket promenerade vi Humlegårdsgatan fram och besökte heminredningsbutiken Hans-Michael. Vi tittade också in till Ingelsta Kalkon affären och Koffert (div småprylar). Magen kurrade och vi gick därför till Sturegallerian för att äta lunch. Där på restaurangen fann Ingrid en fd granne (en TV-kändis), som hon inte sett på åtskilliga år.
Efter lunchen promenerade vi vidare - först genom Östermalmshallen, där man kan beundra gamla tiders saluhall och insupa underbara dofter - sedan fortsatte vi Nybrogatan ner mot Nybroplan och jag noterade att många av "mina" gamla butiker hade skiftat både ägare och sortiment.
Efter en busstur till Slussen var det dags att ta farväl. Tack snälla Ingrid för några trevliga timmar i ditt glada, mysiga sällskap. Vi gör om det snart igen - lova!
Det här var en mysig dag att leva länge på!

12 kommentarer:

Ingrid sa...

Det låter verkligen som ett härligt möte. Och mycket trevligt hann ni med också. Så bra att du kunde få hjälp med de där kopiorna.

Ha en riktigt härlig helg!
Kram Ingrid

Lisas torp sa...

Vilka äventyr du är ute på må jag säja!
Vilken omväxlande dag i stan!

Önskar dej en fin fredag!
Kram
Lisa

Helena sa...

Vilken underbar dag du hade med din bloggvän.
Man har verkligen fått många nya fina vänner via bloggandet.=)
Ha en skön helg min vän!
Kram

Musikanta sa...

Tack kära Eleonora för senast! Visst hade vi det trevligt, och så mycket nytt du visar mig. Ser verkligen fram emot nästa gång vi ses. Har just avslutat mitt inlägg om Stockholmsbsöket och om vår bloggträff. Håller helt med dig om allt :-)!
Mångar kramar från Ingrid

Tankevågor sa...

Åh så mysigt ni verkar ha haft det! Men vilken trist människa du träffade på där på KB. Tycker du kunde fått bättre hjälp....tur att Ingrid var med som sagt.

Ha en skön helg fina du! :-)

Kram från mig.

Erika sa...

Håller med dig, det hade varit enklare om damen i fråga hade kopierat men, när inte viljan finns då går ingenting. I bland behöver inte saker och ting vara så fruktansvärt invecklat som en del gör det till. Sedan finns de människor i olika yrkeskategorier som inte är serviceminded, och därmed anser jag valt fel yrke.

Men oavsett den damen, så efter vad som går att läsa hade ni det riktigt trevligt tillsammans.

Åhh så söt och rar du ser ut på bilden Eleonora.

Kram och har nu en riktigt fin och bra helg.

Agneta sa...

Hej, Eleonora!

Men vad är det för dumheter jag läser om ditt besök på biblioteket :-( Merarbete och ingen sevice alls, uselt!
Bra att du skriver om det här, kanske det kan bli lite bättring!

Tur att ni hade så trevligt på stan med besök i div. affärer och god lunch!
Tänk ändå vad en enda dag kan ge!

Ha det så gott!
Bamsekram, Agneta

Anonym sa...

Så roligt med bloggvänträff! Och så roligt att se söta bloggerskan själv in action!!

Kram och skön söndag.
Eva-Mari

Eleonora sa...

Ingrid:
Toppenmöte var det!

Lisa:
Omväxlande och i mysigt sällskap.

Helena:
Visst får man många nya vänner genom bloggen! Du och jag tex!"!"

Ingrid:
Har svarat direkt till din blogg

Londongirl:
STOR hjälp fick jag av Ingrid!

Erika o Agneta:
Expeditionsdamen var helt upptagen av att läsa korrektur ist för att ge mig litet hjälp. Tur att Ingrid var med alltså.

Stina sa...

Då hade du en trevlig stund där. Det är bra att du är ut på lite saker.:-) Kram Stina

Elisabeth sa...

Ja, tillsammans med dig så kan man inte annat än att ha det trevligt! Så jag förstår att du och Musikanta hade en trevlig träff, än om viss bibliotekspersonal gjorde sitt bästa för att förstöra stämningen! Trist med sådana människor.. de har nog aldrig provat att gå i någon annans skor!

Varm kram, min vän...

MårsArt sa...

Låter som en trevlig dag-frånsett strulet på biblioteket.
Kram
Agneta