söndag 14 juni 2015

SLUTET AV MAJ MÅNAD

 
Äntligen kom fönsterputsaren och det blev
så fint i lägenheten.

Så snart detta var avklarat bar det av till Dalarna.
Besök hos min rara bloggvän Eva-Marie,
som bjöd på Rasmus-kaka och rabarberpaj m. visp.
och kaffe förstås!

Eva-Marie som bara hade bott några veckor i sin nya lägenhet
hade gjort det så fint och ombonat och allt var förberett för att ta emot lilla Maja-katt.

Ljust och luftigt var det och matgruppen hade trevlig utsikt.


Underbart vackra pelargoner i köksfönstret

Flera timmars samtal och prat blev det och vi hade
en mycket trivsam stund tillsammans.
Vi ska snart träffas igen kom vi överens om.
 
Tack för en finfin visit och kram Eva-Mari.
 
Anledningen till Dalarna-resan var även för att fira min lilla
Guldlock som nu fyllde 9 år. Fest i dagarna tre blev det hos den
familjen med underbart god mat och makalösa cupcakes
som sonhustrun varit så duktig att tillverka.
Tyvärr var vädret det absolut sämsta tänkbara
regn och blåst !
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Tack själv för en trevlig eftermiddag! Är inte van att se mig själv på bild... tänk att jag ser ut precis som mormor!

Må gott och ta hand om dig!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Åh, så kul att hälsa på Eva-Marie och så fint hon har det! Jag kan tro att ni hade trevligt med gott kaffebröd dessutom!
kram
Lisa