onsdag 12 mars 2014

B A L E T T

Jag har glömt att berätta att jag har varit på
Operan och sett baletten ONEGIN
 tillsammans med min dotter.
 
En underbarare balett finns nog inte.
Fantastiska dansare och en scenografi
som var underbart vacker.
Och vilka vackra dräkter!
 

Innan föreställningen var vi på 5 o´clock tea i Gamla Stan. På Svartmansgatan! Härligt te och vackra små delikatess-bitar till.

Efter föreställningen promenerade vi Österlånggatan fram mot Slussen och slank in på ett mysigt ställe (Le Bar Rouge) och där bjöd dottern på ett glas vin. Sedan var det lätt att gå snabbt till tåget som skulle föra oss hem igen-

En givande och mysig kväll i underbart sällskap - vad mer kan en mamma önska sig.

12 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Vilken härlig upplevelse! Sånt kan man leva länge på. Vet du? Jag har sett en balettförställning på La Scala i Milano! Och när vi gick därifrån så gick vi (nästan) bredvid prinsessan Caroline av Monaco... det du! Visserligen var det på 80-talet men för mitt liv kommer jag inte ihåg vad baletten hette.
Ska snart se Jesus Christ Superstar men Ola Salo. Som jag längtar!

Ha det så gott!
Vårkram från Eva-Mari

Eleonora sa...

Eva-Mari:
Det var någonting det med La Scala!!
Du får säkert en mysig föreställning med Ola Salo också! Honom gillar jag också.
Ha det gott och vårkramar tillbaka

Ingrid sa...

Så trevligt det låter!
Jag var som du kanske kommer ihåg och såg Svansjön och det var helt fantastiskt. Nog känner man sig nästan lite hög efter en sådan upplevelse.
Kram, Ingrid

Eleonora sa...

Ingrid:
Svansjön är också vacker men jag tycker att Onegin är en bättre balett. Visst känner man sig hög men det gör man ju efter vacker körsång i kyrkan också!
Vårkram till dig.

Syssis små funderingar sa...

Låter som en helt underbar kväll, kvalitets tid av bästa slag :)

Eleonora sa...

Syssi:
Ja du i allra högsta grad - oh vad jag njöt - hela dagen! Kram

Gunilla sa...

Så trevligt med mor- och dottersamvaro. Att få dela en sådan upplevelse stärker redan starka band! Kram!

Eleonora sa...

Gunilla:
Ja det fördjupar våra band! Jag älskar att få vara med min dotter.

Mycket annat & lite betong sa...

Vilken rolig eftermiddag och kväll! Mysigt att gå runt i Gamla Stan.
Jag tror inte att jag sett någon föreställning på Operan. Har bara varit publik vid en filminspelning.

Kram Agneta

Eleonora sa...

Agneta:
Kom och gå på Operan så får du en fantastisk upplevelse!
Vårkram

Musikanta sa...

Härligt med balett - längesen jag var på någon. Men de jag sett glömmer jag aldrig. Svansjön, Eldfågeln och någon mer som jag glömt namnet på.
Ser mysigt ut där du sitter på den fina krogen. Visst är det härligt att ha en dotter som bjuder ut en ibland!
Varm kram från Ingrid

Eleonora sa...

Musikanta:
Vi hade en så fin dag med five o´clock tea - balett och avslutade dagen på den mysiga krogen - jag älskar att gå ut och mysa med min dotter!
Vårkram från Eleonora