måndag 7 oktober 2013

HOS MIG FINNS INGA LEKSAKER KVAR

För si så där 30 år sedan
fick jag denna söta docka
av en rar arbetskamrat.
 

Flickbarnbarnen har alltid älskat att
hålla henne i knät


Förra året fick jag denna söta "god-natt"-nalle
av min rara sonhustru

Denna söta blomsterflicka sitter i bokhyllan
som stöd vid mina trädgårdsböcker.

Den vackra näckrosen i olja som lyser i bakgrunden
gjorde mitt älskade barnbarn Sofie, då hon var 10 år.


I övrigt har jag bara sparat spel och pussel
samt rit- och målarsaker.
 

6 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhhh så söta dockor!
Hoppas din vecka blir fin!
Kramar Kathrine

Suss sa...

Det var mycket trevligt att läsa hos dig när jag nu äntligen gett mig lite tid att läsa bloggar jag brukar följa. Extra roligt med inläggen där du skriver om "Musikanta", vars blogg jag också försöker följa.
Ha det så gott!

. sa...

Vilka fina dockor du har där som prydnad, samt det andra som pryder sin plats även det. Lite nog kan fylla och glädja i vardagen.

Tack för dina kommentarer du skrivit hos mig.

Kram Eleonora och har det så bra.

Eleonora sa...

Kathrine: Min vecka ska bli bra, helt klart!

Suss: O så glad jag blir att du tittar in till mig. Tycker jag skrivit så ofta hos dig utan att få svar. Tack snälla och ha det gott!

Erika: Roligt att du är tillbaka på bloggen också. På FB är jag inte så aktiv, även om jag tittar in där då och då. Ha det gott du söta vän. Kram

Agneta sa...

Hejsan, Eleonora!
Tack snälla för ditt inlägg i min gästis :-)
Ibland blir det lite sällan man uppdaterar blogg/hemsida för det ska ju vara något att läsa för besökarna som kan vara av intresse också. Mycket att tänka på :-)
Tavlan med näckrosen är läcker och så duktigt att vid så unga år kunna måla så fint. Vad månde bliva? Ett trevligt fritidsintresse om inte annat.
Vi har alla kreativitet som vi måste och bör få utlopp för oavsett ålder. Blir man glad av att skapa något oavsett vad det är.
Dockor ja..hm..har 2 st. och dom fick jag som barn så dom har några år på nacken men har inte ens tänkt på att ha dom framme. En kartrong med spel har jag också sparat. Leksaker hade jag nästan inga som barn utan det var utomhusaktiviteter som gällde och då fick fantasin flöda fritt och roligt hade vi utan både TV och annat.
Men det blev ju "folk" av oss också ;-)
Varm kram!
p.s. ursnyggt tyg på soffa/stol...blad och vita blommor..färger som är helt i min smak!

Eleonora sa...

Agneta:
Så glad jag blev att få höra ifrån dig. Roligt att du gillade tavlan som barnbarnet gjorde - det är nu mer än 10 år sedan och visst har hon fortsatt att måla, men mycket sporadiskt. Hon har andra strängar på sin lyra numera.

Tyget på stolen är jättegammalt, dock ej lika gammalt som stolen, som är franskt 1700-tal.

Sköt om dig och stor kram