måndag 12 november 2012

MITT NYA FINA KÖK

Första rivningen

Kakel är rivet och ny diskbänk + kran är på plats och spisen är inkopplad
 

Hallen belamrad med sopor och nya luckor

Färdigt resultat

Mikron har fått en egen hyllplats
även vinstället är nytt

Det har gått smidigt med köksrenoveringen därför att snickaren var så skicklig och jobbade på helt utan pauser! Med hög arbetsmoral och ett rart och glatt utseende kunde jag inte annat än beundra den unge mannen. Frikostigt berömde jag honom hela tiden. Jag servade med kaffe och läsk - i början inte helt enkelt att få till eftersom vatten fick jag ta i badrummet, kaffeburken stod i matrummet och vattenkokaren i vardagsrummet.

Självklart har alla skåp och lådor fått en rejäl genomgång - rensats och tvättats. 6 överskåp togs bort och ändå fick jag god plats till alla attiraljer.

Nu ska de nytvättade gardinerna strykas och komma på plats - sen är det bara att njuta till fullo!

Köket är så ljust och fint och jag är jättenöjd och glad att jag fått detta gjort. En flaska gott rött fick min goe man med sig till lördagsmiddagen.  Fast egentligen var han värd mycket, mycket mer .....




8 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Åhhh så läckert! Det kommer bli en glädje att laga mat där. :)

Agneta sa...

Hejsan , Eleonora!

Det blev ju jättesnyggt och stilrent. Svart/vitt är inte riktigt min smak men när jag ser golvet också så passar det ju in jättebra. Tänk så skönt att bli av med en massa hyllor och skåp. Mina går upp till taket och numer vågar jag inte klättra på stegen. Men proppfullt är det ändå...!

Åh vad jag älskar de där gamla handtagen du har på alla lådorna. Dom är underbart vackra och bryter av mot det moderna. Sådana fanns i mitt föräldrahem och gillar dom för det är enkelt att öppna när fingrarna är lite stela.
Mycket smakfullt inrett!

Satt här i går i köket och funderade återigen på var jag ska göra av min Micro som står vid fönstret och visste inte att det går bra att ställa in den som du har gjort. Trodde att det måste vara luft bakom den..?
Alltid lär man sig något nytt :-)
Ha det nu så gott i nya köket!
Men det är väl nästan så att du inte vill steka mat eller söla ner ;-)
Kram, Agneta

Ingrid sa...

Så fint du har fått Eleonora!

Jag vill också ha ett nytt kök!!!!!!!

Kram, Ingrid

lisashus sa...

Åh, vilket vackert kök du har! Så kul att få se före- och efterbilder dessutom!
Tänk, så fint att ha ett nytt fräscht kök nu till jul och de nya gardinerna sätter säkert piffen på hela köket1
Kram
Lisa

Musikanta sa...

Härligt att det äntligen är klart: Beundrar dig för att du lyckades att tömma sex överskåp! Det ser väldigt fint ut - och bra med vinskåpet också. Vad har du för material på köksbänken - blänker så fint!
Kramar från Ingrid

Stina sa...

Oj! Vilket snyggt kök.
Där BOR du väl nu?:-)
Kram Stina

Solstrimmor sa...

Men så snabbt... och så SNYGGT! Grattis, min vän, till ditt nya kök... och att allt förflutit så smidigt! Njut nu fullt ut!

Kramar Eva-Mari

Eleonora sa...

Elisabeth:
Hoppas det bli en glädje att laga mat. Litet av den varan har försvunnit under årens lopp.

Agneta:
Ja du handtagen sparade jag från gamla köket och jag tycker att dom passar bra in i ett modernt kök - men in alltför moderna. Mikron måste nog ha litet luft runtomkring sig - tror jag.

Ingrid:
Om du bara visste vad lycklig jag är åt detta fina kök!!

Lisa:
Det har tagit litet tid att komma till beslut, men oj vad glad jag är-


Musikanta:
Det är en laminatbänk. Sten hade blivit alldeles för dyrt och när jag nu inte bor i villa, så .....

Stina:
Jag går ut och tittar och öppnar dörrarna litet då och då - bara för att njuta. Dörrarna stänger sig själva så där mjukt och fint!

Vårt röda hus:
Jag njuter i mer än fulla drag!!!!