tisdag 28 augusti 2012

Besök i Öregrund




Hamnen i Öregrund
 
Vi var tidigt ute, så Stora Gatan var nästan folktom
 
Min rara väninna bjöds på glass
Vi tog bilfärjan över till Gräsö för att titta på fyren

Framme vid fyren som är daterad 1873


 

På andra sidan kan man ana Forsmarks kärnkraftverk.
Förstora bilden så syns det något bättre




Trevliga dagar hade jag hos mina vänner med god mat och goda franska viner. Vi gjorde även andra utflykter. Om dessa skriver jag i ett annat inlägg.

 





4 kommentarer:

Musikanta sa...

Så vackra bilder du visar från Öregrund, som jag bara åkt förbi på väg till hamnen.
Kram från Ingrid

Ingrid sa...

Så fina bilder från Öregrund, en plats jag aldrig besökt. Det är gott att ha vänner som man kan åka ut och umgås med.

Varm kram, Ingrid

Agneta sa...

Hej, Eleonora!
Roligt med vänner som man kan bsöka och vara ute och resa med.
Ser att du haft det fint och fått se mycket. Roligt med minnen nu när hösten är i antågande.
Ha det så bra vännen!
Kram, Agneta

lisashus sa...

Vilken härlig tur ni hade och så trevligt att träffa vänner och både äta och dricka gott tillsammans!

Härliga bilder som du delar med dej av!
Ha en fin helg!
Kram
Lisa