måndag 14 april 2008



Idag är sorgen fullständig


Lilla söta Engla funnen död
Min älskade mormor, som föddes 1860, hette Engla
det vackraste namn man kan tänka sig
så därför kom lilla Engla-flickan direkt in i mitt hjärta
ett hjärta som nu blöder


Hur har världen blivit omkring oss
Är hälften av oss galna?
Varför blir inte dessa sjuka människor omhändertagna?
Varför har så många specialsjukhus
lagts ner?


Vi måste skydda våra barn och barnbarn
En liten flicka som cyklar hem efter
sin fotbollsträning
MÅSTE få komma fram välbehållen
till sin mamma


Vi måste alla bli observanta på
konstiga/oväntade händelser
runtomkring oss
och ingripa om något verkar fel


GODE GUD BEVARA LILLA ENGLA

SOV GOTT DU LILLA


10 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå sååå fint skrivit!!!!

Ja finns inga ord,,,,

tack med för fin kommentar hos mig!!

kram millan

Christina sa...

Det är så hemskt, att det finns så många sjuka hjärnor ute runtomkring oss.
Jag tänker på Englas familj, så oerhört tragiskt.

Mycket fint skrivet av dig.
Kram vännen

junhe sa...

fina ord som vi nog alla tänker just nu...tragiskt när människan skunker så lågt som att skada andra =(

pannacotta 2 personer
2 dl grädde, ½dl socker, saften av 2 apelsiner kokas ihop.

lägg 2 gelatinblad i blöt 5 minuter, låt dem sedan smälta ner i den heta gräddblandningen.

häll upp iglas eller skålar, ställ kallt 1 timme.

dekorera med rivet apelsinskal

ha en bra vecka/ kram junhe

junhe sa...

tack detsamma...och du...vi drack irish coffey till *fniss*

Kaffebönan sa...

Många är vi som starkt sammanhållna bloggar om just Engla ocj minnet av en 10-årig tjej som var i början av sitt liv .. ödet ville annat och ljusen står tända denna dag i många hem och på bloggar. Det vidriga hände än en gång.. låt oss hoppas på att det goda livet och aldrig sakta ner i sökandet efter detta.
Tjing o ha de gott

Gisan sa...

Så vackert skrivet om något så grymt. Dina tankar är så kloka. Det enda sättet vi kan motverka allt det onda i världen är att tillsammans kämpa för det goda. Kramar...

Christina sa...

Lämnar lite solsken till dig idag
Kram vännen

Maya The Piraya sa...

Jättefint skrivet!!
Att man bara kan mörda ett barn och sen inte låtsas om att någonting har hänt!? Då kan man ju inte frisk!

Tack så mycket för din kommentar i min blogg!

Vi tror inte att det är barnreumatism utan vi tror att jag kommer ha det hela livet. Men men... :D

(Om du läser min blog idag så kommer du få se hur jag ligger till i svenska och engelska i skolan.) ;)
Ha en bra dag!

Kramizar / Mammas Flicka!

Anonym sa...

Fina och tänkvärda ord Eleonora...det är så ofattbart, att en liten oskyldig flicka ska gå ett så grymt öde till mötes...jag tänker på mitt barnbarn Jennifer som är 11, hennes lillebror och små kusiner och blir livrädd...för allt farligt som finns därute!
Kramar från Marskatten

Pia sa...

JA! Det är ju SÅ viktigt! Att vi lägger märke till saker runt omkring oss. Att vi inte bara lever i vår lilla bubbla. Alla måste hjälpas åt för att så långt det går förhindra våldsverkare att härja fritt.

Visst är det otäckt att män som begått grova sexbrott bara sitter inne en kort period och sen släpps ut vind för våg - fullständigt fria att fortsätta förstöra livet för andra. FINNS det verkligen inte något annat sätt!?