måndag 30 maj 2016

PYSSEL PÅ BALKONGEN

Här har jag börjat ta bort de gamla träplattorna 

Vid bambuspaljén kan man se hur Kaprifolen
från gatan kämpar och växer sig stark.
här står symaskinen för ommålning

Det nya golvet (plastplattor) börja växa fram

Egentligen ville jag ha trägolv, men eftersom det kräver mer skötsel (inoljning osv) så fick det bli plast
 
Symaskinsunderredet har jag målat i rostskyddsfärg.
Glasskivan ovanpå är lätt att hålla ren och de första
blommorna - Marguriter/Lobelia har fått ta plats tillsammans
med Julstjärnen som bara växer och växer

I balkongräckets låda intill växer Penséer, vackra blå
På golvet står en låda med Petunior och ovanför
växer rosa Pelargoner



Min lilla myshörna 




Ett rart litet fågelbad







Här hoppas jag få många sköna stunder den kommande sommaren.
 
 
 
 

7 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Oj, så mysigt du redan hunnit få. Golvet, både snyggt och praktiskt. Jag önskar dig många sköna dagar på din balkong!

Kramar från Eva-Mari

Bloggblad sa...

Jättefint, känns lagom stort att ha en balkong att pyssla i ordning på. Vi har inte så stor trädgård, men mycket att göra i den ändå.

Musikanta sa...

Så jättefint du har fått det. Bra också med plastgolv som är lättskött. Snyggt mönster också!
Jag hoppas jag får se hela härligheten någon gång. Nästa gång jag kommer upp till Stockholm är Kent med - avslutningen på LA, studentexamen och opera på kvällen. Men han vill hem dagen därpå så fort som möjligt tyvärr, så jag hinner inte stanna.
Stor kram från Ingrid

lisashus sa...

Åh, så fint du har det på din balkong! Säkert lär det bli många sköna stunder där! Det är så kul med din kollektiva kaprifol, tänk att den kan växa så!
Snyggt med nya plastgolvet och säkert bekvämast!
Kram
Lisa

Ingrid sa...

Så fint du fick på din balkong! Du blir säkert nöjd med det nya golvet, för det ser riktigt snyggt ut.
Ha en skön balkongsommar!
Kram, Ingrid

Erikslundsliv sa...

Din balkong ser riktigt mysig ut och symaskinsunderredet är snyggt!
Jag har gjort likadant men inte med glasskiva utan gamla golvplank som bordsskiva istället.
Trevlig helg!
Ann

MårsArt sa...

Så trevligt du har det på din balkong! Golvet ser så fint ut och är ju mer praktiskt än trägolv. Bordet med symaskinsunderredet är så fint och så en kaprifol från gatan, på köpet. Jag ska åka till Plantagen i veckan och köpa lite växter till min balkong. Jag tycker det är så skönt att gå där och njuta av alla fina växter och så ska man ju bestämma sig för vilka man ska köpa, också...
Kram
Agneta