måndag 15 februari 2016

SVEN-HARRYS MUSÉUM VID VASAPARKEN

Jag har varit på en underbar utställning med
konst av Olle Olsson Hagalund
på Sven-Harrys  muséum vid Vasaparken

Färgsprakande och mustig och med många vyer
jag kände igen från min ungdom.
Varje dag åkte jag med skolbussen förbi Olle
Olssons hus i Hagalund

Här följer en kavalkad av några av
hans många alster


Miniatyr från samhället HAGALUND

I min bloggväns blogg kan du som är intresserad få ingående
beskrivning av detta besök - http://musikanta.blogspot.se/
 
 
 


Frösunda Slott

Koppartälten i Hagaparken

Huvudsta kapell
 



Gust.Wasa kyrkan

Lidingöbro Värdshus
 

Jakobs kyrka

Hamngatsbacken
 


4 kommentarer:

Musikanta sa...

Läs mitt meddelande på FB! Det var roligt att se så många andra tavlor än dem jag hade med på min blogg. Jag tror bara att det var en enda som vi hade gemensam. En fantastiskt utställning som jag är mycket glad att vi gick på. Det var ju så många tavlor från privata hem som man aldrig kommer att få se annars.
Stor kram från Ingrid

lisashus sa...

Vilka spännande utställningar du besöker! Vad kan väl vara mera lämpligt denna årstid än att gå på konstutställning! Ja, ibland saknar jag faktiskt Stockholm, men idag var det helt underbart väder här, med både sol och snö!
Tack för att du delar med dej!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Hans tavlor speglar en glad och harmonisk konstnärssjäl, mycket folklig! En upplevelse förstås! Och vilken mångfald! Det är verkligen berikande att få bese en utställning av den klassen och med endast en konstnär.

Tack för dina fina ord hos mig. Hoppas vi ses snart!
Kramar från Eva-Mari

MårsArt sa...

Vilken utställning du varit på! Det är tur att man kan se hur vissa städer/miljöer såg ut förr, tack vare våra konstnärer och även fotografer. Så synd att det revs hysteriskt förr. En del var väl nödvändigt men många gånger helt onödigt. Det finns ju vissa städer som varit återhållsamma som Vadstena och Söderköping. Linköping har ju Gamla Linköping som jag "måste" besöka flera gånger om året.
Ha nu en skön vecka!
Kram
Agneta