måndag 31 augusti 2015

UT TILL DJURGÅRN´ SKA VI GÅ

Hundratals gäss på gräsmattan med
vackra blommande växter i bakgrunden

Det var hit väninnan och jag var på väg -
lunch alltså hos Systrarna Voltaire

Utsikten från vårt bord på terrassen


Restaurang Ulla Winblad som ligger strax intill

Och på andra sidan restaurangen Godthem

Kaknästornet

En underbar varm, solig och skön dag. Vi strosade runt och
beundrade också den vackra utsikten


Väl hemma igen tog jag hand om balkongblommorna, som behövde vatten!
 
Petunia och Lobelia

Vårens Våreld, som blommar om helt vansinnigt
 

Och Novemberkaktusen blommar igen!
Helt klart att blommorna trivs och växer
så det knakar



På kvällen blev det KRÄFTKALAS hos dotter med
familj och jag fick träffa båda underbara
barnbarnen, som jag inte träffat på hela sommaren.


En underbar dag fylld med vackra intryck -
god mat och i fantastiska raringars sällskap.

 

5 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken härlig dag i detta sköna väder! Ja, anrika restauranger både Godthem och Ulla Winblad har man besökt många gånger under mitt stockholmsliv.
Balkongblommorna har verkligen krävt mycket vattning denna augusti. Dina ser jättefina ut!
Härligt med kräftskiva också!
Ha en fortsatt skön vecka!
Kram
Lisa

Musikanta sa...

Kul att du gick dit med din väninna - vi hade ju så trevligt när vi var där, du och jag. Men du hade inte varit där tidigare, eller hur? Djurgården är så vackert och på lagom avstånd från centrum. Är ju ofta på Junibacken med dotter och barnbarn.
Så fin bild på dig med kräftan i högsta hugg! Många år sen jag åt kräftor nu - Kent är ju vegetarian så det blir inga här hemma.
Kram från Ingrid

Ingrid sa...

Vilken härlig dag med en så fin tur till Djurgården. Du får mig att längta till Stockholm. Jag måste nog ta och göra ett besök hos kära syster lite senare i höst.
Kräftor är gott tycker jag. Sonen brukar bjuda på det, men ännu har det inte kommit någon inbjudan.
Ha det så gott!
Kram, Ingrid

Solstrimmor sa...

Tänk att din kaktus blommar... nu! Kul när man ser att växterna trivs. Jag har inte sett till grannens kaprifol som du brukar visa... har den vuxit upp till dig i år igen?
En trevlig dag på Djurgården med väninnan, härligt! Och en lunch hos Systrarna Voltaire, vad kan väl vara bättre?
Inga kräftor har det blivit för mig ännu i år, men jag väntar på en kommande skaldjursfest i höst så då tar jag igen det jag förlorat... älskar skaldjur!

Ha en fin första septemberdag.
Kramar från Eva-Mari

Hanneles bokparadis på Hisingen sa...

Fint även i huvudstaden!