lördag 20 september 2014

Gästrummet helt klart

Ny fin bred säng med nya kuddar, täcken, lakan och
överkast - här sover man garanterat gott!!
 
Ny "puff" framför fönstret - förvaring av extra
kuddar och täcken - omklätt i samma tyg
som gardinerna
 

Den ljusa syhörnan
 Förändring och nyanskaffningar till vardagsrummet har påbörjats och så fort jag har något att visa där ska jag återkomma. Jag har länge tänkt på att förändra, förenkla och förnya och nu är jag så nöjd att ha påbörjat det här projektet. Ny soffa beställd och nya gardiner köpta - så nu är det bara resten kvar (haha).

De senaste sommardagarna har varit underbara, varma - soliga och sköna.  Pga "kristallsjuka" har jag inte kunnat njuta fullt ut av dagarna. Men det är på bättringsvägen nu i alla fall, så snart är jag nog helt ok igen. Ha det gott alla mina vänner och kram till er.

7 kommentarer:

Agneta sa...

Hej, Eleonora!

Så fint det blev och den där röda klassiska sykorgen trånar jag verkligen efter :-)

Redan beställt soffa...åh så spännande! Bland det värsta jag vet är att köpa soffa för det är så mycket som ska passa in och så dröjer det innan man märker om den är ryggvänlig...

Kristallsjuka kan man då leva utan så hoppas innerligt att du kryar på dig snarast!
Varm kram, Agneta

lisashus sa...

Det gästrum ser verkligen inbjudande ut! Lycka den som blir gäst hos dej, så välordnat, ombonat och fint!

Skönt att du kommer att få fint nu till hösten och att saker är på gång i vardagsrummet - sånt känns alltid lite kul!
Kristallsjukan hoppas jag ger med sej så småningom! Så jobbigt för dej!
Önskar dej all lycka med nya möbleringar och krya-på-dej-kramar i massor!
Lisa

Bloggblad sa...

Jättesnyggt!

Solstrimmor sa...

När man väl börjar ett projekt så för det med sig en hel del andra förändringar också. Du har fått ett så fint arbetsrum/gästrum och nu har du tagit tag i vardagsrummet också och ändå är du inte riktigt frisk? Ta inte ut dig min vän! Skynda långsamt... men jag vet, det är svårt för när man väl börjat blir man så ivrig! Oh, vad roligt med ny soffa:)

Krya på dig ordentligt!
Kramar från Eva-Mari

Musikanta sa...

Jag är så glad att min tavla fått en sådan hedersplats - trodde att jag skrivit till dig tidigare, men ser att jag tydligen missat att kommentera.
Hoppas du mår bättre nu!
Många kramar från vännen Ingrid

Ingrid sa...

Det ser verkligen trevligt ut. Så bra dina gäster kommer att trivas där.
Hoppas att du snart är fri från kristallsjukan, den är inte trevlig att råka ut för!
Kram, Ingrid

Blommiga Rutan sa...

Åhhhh så mysigt och trevligt det ser ut!
Där skulle man gärna sova över !
Roligt med ny soffa ! Den får du visa sedan när den kommit!
Hoppas du mår bättre nu.

Kramar Anncathrine