torsdag 12 juni 2014

Sedan sist jag skrev har jag hunnit med att:
- klippa håret
- varit på vårlunch med SPF
- rest med SJ till Dalarna för att
- fira min Guldlock som fyllde 8 år
- firat Barnbarn Carl som tagit studenten
- haft besök av Guldlock och hennes familj, som kom för att fira Studenten
- sett på Prinsessdop nästan en hel dag på TV
- varit inne på FB, där jag läst och "gillat"
- och förståss som vanligt - städat, handlat o lagat mat, läst ....

Allt ovan uppräknat har varit bra - förutom - lunchen på Saltsjöbadens stationshus - där det var både trångt och ogästvänligt - men sämst av allt  var maten! Restaurangen drivs ej längre av René Voltaire och det märktes sannerligen.

Födelsedagen för Guldlock var lika gullig och rar som vanligt. Hon fick kläder och skor av mig, som jag inhandlade när jag var i London. Skorna - i silver och med liten klack - var en höjdare! Hon har så många fina och söta, små väninnor och dom höll igång flera timmar. Synd att regnet kom precis lagom till den bjudna tiden, så att dom fick stanna inomhus, men leka kunde dom i alla fall.



Studentfirandet med Carl var också en höjdpunkt! Han fick slantar av mig, något som kan behövas när man som fattig student ska resa till USA med kompisarna i sommar. Utspringet för halva skolan (som är en av de större i landet) var mycket festligt och med skrik och hurrarop hela tiden. Nästa dag var det dags för den andra halvan av studenter att göra sitt utspring!

Studentens mamma hade jobbat fram en fantastisk mottagning med hur mycket god mat som helst och vin och champagne därtill. Många fina presenter fick Carl också av släkt och vänner.





 






Bloggen har fått vila och precis som flera andra vänner i bloggvärlden, har jag haft tankarna kring att sluta skriva här. Ännu har jag inte bestämt mig.

Jag slutar detta inlägg med att önska er alla en God och Skön Sommar med sol och värme.







11 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Minsann har du inte fullt upp! Många trevligheter ser jag som du varit med på. Och luncher som varit både upplevelse och besvikelse! Så det kan skilja!

Bloggen ska ju kännas lustfylld och meningsfull... ta sommarpaus! Längre fram har du säkert massor att berätta för oss igen.

Ha en skön sommar!
Kramar från Eva-Mari

MårsArt sa...

Oj, så mycket du har hunnit med. Verkar som om man kan få fullt upp som pensionär.
Ibland har jag också funderingar på att sluta med bloggen. Det är ganska glest mellan mina inlägg.
Jag lovar att berätta om jag hamnar i Halmstad.
Önskar dig en skön sommar!
Kram
Agneta

Stina sa...

Oj, så mysigt och gott.
Tack snälla gumman för dina fina ord.
Ja, det är skillnad att sitta vid ett runt bord.:-) Kram Stina

Bloggblad sa...

Många trevliga tilldragelser - härligt!

Jag som slarvat med bloggen pga facebook, funderar tvärtom... jag är så illa less på all reklam i facebook som ser ut som vanliga inlägg numera - och länkar till politiska tidnings- tv-klipp och tävlingar där man ska gilla och dela (förtäckt reklam). Det är bara en liten liten del av allt som rullar fram på min startsida som är personliga inlägg.
På bloggen slipper jag såna påtvingade reklaminlägg - och slipper känna mig ytlig för att jag inte vill läsa hundra tidningsklipp om allt elände som finns i världen. Jag känner till eländet ändå.

Eleonora sa...

Solstrimmor:
Klart det ska vara lustfyllt att ha en blogg. Det är det för det mesta ofta för mig, men ibland har jag svårt att "komma till skott". Sommarpaus blir det! Kram

Hemma på Hasselgatan:
Bra, Hör av dig om du hamnat i Halmstad!! Trevlig sommar!

Stina:
Nu är du i farten igen - du kan inte ana vad jag blir glad och nu hoppas jag även på att vi ska kunna ses framåt hösten tex vid Gruvans mysiga café. Kram

Bloggblad:
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Innerligt trött på FB - ändå går jag in och gillar. Det är inte ofta jag skriver själv. Trots allt blev det häromdagen, då jag precis hade tvättat köksfönstret och så plötsligt kom jätteskuren med åskan - då skrev jag bara för att jag blev så arg att fönstret skulle förstöras. Nu hände emellertid ingenting. Puh. Skön sommar och kram kram.

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Tusen tack för din kommentar!
Oj så mycket du haft för dig ! Har några goda vänner som blivit pensionärer och jag tror aldrig att dom haft så fullt upp som nu!
Studentkalaset set härligt ut!
Nej, bloggen får ju inte kännas som ett jobbigt "måste", man får skriva när man känner för det!

Önskar en skön sommar till dig också
Kramar Anncathrine

Agneta sa...

God kväll, Eleonora!

Så gott att du har fullt upp med roliga saker och då finns det kanske inte tid för bloggen men när hösten och vintern kommer då är det allt bra trevligt att kunna hälsa på alla gamla nätvänner för att läsa hur vi har det samt skriva ett eget litet inlägg i bloggen då&då när andan faller på. Boktips är ju alltid trevligt t.ex.

FB är jag ej med i, finns ingen anledning, räcker så bra med hemsidan.

Hoppas innerligt att du behåller din blogg för det vore väldigt trist om du slutar med den, blir du saknad av många... :-(
Kram, Agneta

Eleonora sa...

Agneta:
Tack för dina rara ord. Kanske blir det så att jag går ur FB istället.? Har inte bestämt mig ännu och som du säger - till hösten och vintern är det allt bra trevligt att kunna hälsa på gamla bloggvänner.

Ha en god och skön sommar kära du
Kram från Eleonora

Eleonora sa...

Blommiga Rutan:
Tack för att du hälsar på. Det har varit litet mycket runt omkring mig på sistone, och det är kanske därför som jag känner bloggen något tvångsmässig.

Allt gott inför sommaren och midsommar önskar jag dig. Kram kram

Musikanta sa...

Du får absolut inte sluta att skriva här - då vet jag ju ingenting om vad du har för dig, haha. Fast du är väl kvar på FB i alla fall, hoppas jag.

Tänk att Guldlock har blivit så gammal- åren har gått fort och jag har ju följt dig sedan jag började blogga 2007.

Fantastiskt buffébord, jag förstår att det var populärt. Jag ger också alltid pengar till barnbarnen vid examenshögtider - det är mest välkommet.

Än är inte slaget förlorat för att bli miss Veckans blogg men det ser dystert ut :-(. Så jag är glad för varenda liten röst i fortsättningen!!!
Kram från Ingrid

Eleonora sa...

Ingrid:
Så roligt att du hinner hälsa på hos lilla mej. Du har haft mycket att stå i genom konstkursen på Öland, Kalles 50-årsfest, spelningar, maken och diverse annat.

Tänk att vi skrivit och känt varandra nu i 7 år. Och trevligt har vi alltid när vi ses. Nu får det väl bli snart igen, eller??

Kram - nu ska jag in och rösta!