lördag 3 maj 2014

KREATIV LÖRDAG

Tillsammans med grannvännen Ansa har vi varit
på Vernissage i Gamla Stan.
Konstnären heter Peter Buchar
 

Som en madonna tycker jag

Två vackra tavlor - Himmel o Hav


Mittemot utställningslokalen låg en damklädesaffär. Där fyndade vi varsin blus.


På Köpmantorget växte detta otroligt vackra
rosa Magnoliaträd med jättestora knoppar. 
Vi strosade runt och letade efter Tehuset CHAIKHANA och där slog vi oss ner och pausade med litet gott att äta och läckert te. Kan rekommendera detta tehus, som ligger på Svartmangatan.





En trevlig och mysig dag med litet för både kropp och själ fick vi tillsammans.
Vädret kunde ha varit bättre, men det började i alla fall inte regna förrän vi kom hem.


5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Vilken kreativ lördag du haft! Det har jag också, tillbringade Över tre timmar på loppislördagen på Elsborg, en trevlig dag med öppet hus hos ett 70-tal gårdar där jag gjorde flera fynd faktiskt. Men roligast var att få komma in bakom plank och staket och se hur trädgårdarna ser ut! Jag är så full av intryck trots att det var så enormt mycket folk, hela Elsborg var fyllt av glada människor! Och när jag kom hem så kom den rejäla hagelskuren...

Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Vilken härlig dag med både vernissage och lite shopping och så lite att stoppa i munnen!
Lite kallt i luften och så passande att göra en utflykt!
Ha en fortsatt skön helg!
Kram
Lisa

Bloggblad sa...

Mysig dag, helt klart!

Syssis små funderingar sa...

Givande dag, Gamla Stan är så charmig <3

Blommiga Rutan sa...

Godmorgon!

Vilka vackra tavlor! Måste försöka hinna kika in där i veckan när jag ska till Stockholm.
Mysig dag ni hade!

Kram Anncathrine