tisdag 7 juni 2011

NATIONALDAGEN - DEN 6 JUNI 2011


En väninna föreslog att vi skulle besöka Slottet.
Det var gratis visning i hela slottet och
gissa bara om det var packat med folk.

 Slottsboden hade stånd på Borggården
Det fanns tom blå/gula polkagrisklubbor!
Logårdstrappan

Det fina Grand Hotel
                                                                             
Vaktparaden på hemväg igen
                                                        

De underbaraste ljuskronor - många,
                                                          många i varje sal
                                                          


t
I Slottskyrkan hade Stockholms
                                                        Studentsångare en mycket vacker konsert
Det blev en mycket vacker och stämningsfull dag.


7 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilken härlig dag ni hade! Stockholm - när det är som finast!!! Toppenväder för en nationaldag! Jag kan tro att ni hade trevligt!
Jag saknar inte Stockholm - det gör jag aldrig på sommaren! Själv njöt jag på torpet här med väggflaggan hissad förstås! Bättre kan jag inte ha det!
Ha en fin vecka!
Kram
Lisa

Ingrid sa...

Vilket trevligt initiativ, att fira nationaldagen på slottet!

Och så fina bilder du tagit från er dag där. Nu längtar jag till Stockholm!

Varma kramar!

Gunilla sa...

Verkar som om du firat Nationen på bästa möjliga sätt. :)

Inkan© sa...

Jag som inte firade alls... men nu fick jag ju en fin guidad tur på vårt gamla slott.
Tänk om man kunde få övernatta där -som turist... huset har ju så många vackra rum...

Johanna Stålros sa...

Oj den första som jag har hört som verkligen firade vår nationaldag- helt rätt! Fina bilder. Kram Johanna

MårsArt sa...

Det var ett firande som heter duga.
Här tog vi det lugnt.
Visst är vårt vackra land värt att fira, men det tar nog tid innan en tradition "sätter" sig.
Kram
Agneta

Syssis små funderingar sa...

Högtidlig festlighet!