torsdag 13 oktober 2011

PÅ FREDAG ....

....... kommer min älskade Guldlock och hennes föräldrar till mig på besök över helgen. Idag har jag varit och storhandlat mat och vin och nu ska här städas undan hälften åtminstone, så att det inte blir så mycket att göra i morgon.

Då får återstående städas klart - papegojan får byta rum - en kaka ska bakas, bordet dukas och all maten förberedas till middagen då vi blir 8 personer. Dottern och hennes familj kommer också att vara med.

Fredag eftermiddag ska jag gå på begravning. En av våra medlemmar i Seniorklubben har somnat in för gott och jag vill gå för att ta ett sista farväl.

Det kommer att bli underbart att få rå om båda mina barn och deras familjer och att samla alla runt matbordet.

9 kommentarer:

Syssis små funderingar sa...

Att få rå om barn och barnbarn sätter nog guldkant på tillvaron:)

Ingrid sa...

Så roligt att du får träffa barn och barnbarn i helgen. Det förstår jag att du gläder dig åt!

Ha det så gott och varm kram till dig Eleonora!/Ingrid

Dubbelörn sa...

Låter som du får en underbar helg, trots begravningen. Sorg o glädje går hand i hand genom livet...

Varm kram

Agneta sa...

Hej, Eleonora!

En trevlig helg väntar dig men lite smolk i glädjebägaren förstår jag att begravningen blir. Ack ja, sån't är det...livet!
Ha det nu så gott med alla dina nära o kära :-)
Kram, Agneta

Gisan sa...

Det var lite blandad kompott av händelser den här helgen. Men mest gott som det låter. Kramar...

Solstrimmor sa...

Hoppas helgen blev sådär härlig som du hoppats! Jag var i Falun i söndags på 17-årskalas. Tänk att de blir sååå stora de små liven!

Ha det gott!
Kram Eva-Mari

Suss sa...

Så underbart det är att träffa barnen och deras familjer, jag förstår dig. Jag förstår också att du vill ta adjö av en vän som lämnat detta jordiska. Det känns skönt, även om det är sorg också.

Helena sa...

Hoppas du hade en härlig helg med dina nära och kära.
Nu är det snart helg igen jag vet inte var veckorna tar vägen.
Ha det bra vännen!
Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Hoppas du hann med att städa, baka, duka och flytta papegoja! Och att ni sen fick en riktigt trevlig helg!

Hälsningar Agneta