tisdag 26 juli 2011

BLOMMORNA PRUNKAR SÅ FINT PÅ MIN BALKONG


5 kommentarer:

Gunilla sa...

Så välvuxna pelargoner du har!

Musikanta sa...

Så fantastiskt fina dina plargoner är! Jag måste få lite tips när vi träffas hur man sköter dem - min är hälften svarta...
Kramar!

Erika sa...

Sitta där i bland allt det fina i blomväg är säkert en lisa för själen. Pelargon är en vacker blomma i olika färger. Den blomma man alltid såg i köksfönster förr. Mamma och mormor hade den i sina fönster.

Idag har jag varit på v-centralen. Under tiden innan det var min tur gick jag runt utanför och fotograferade, det blev 32 bilder. Det är så enormt vackert där med Ljustensjön att man bara sitter där och är. Lugnt och fridfullt, bänkar utsatta lite överallt.

Snart ska jag åka hem till Blekinge igen. Innan vi åker ner väntar jag på en remiss till Falun igen, sonen och jag har pratat om hur vi ska kunna planera i den och sedan åker vi ner därefter. Mycket att hålla reda på, men allt går bara man planera in saker och ting i rätt ordning, inget är besvärligt såvida man inte gör det besvärligt.

Tack rara Eleonora för din kommentar.

Kram och har det riktigt bra.

Helena sa...

Fantastiskt vackert på din balkong.En plats som gör gott i själen.
Det är svårt att ta in det som har hänt i Norge....helt enkelt ofattbart att någon kan göra nått sånt.
I lördags var jag som lamslagen men sakterliga börjar livet rulla på igen.
Tänker på alla familjer som drabbats och undrar hur man överlever något sådant.
Var rädd om dig finaste vännen!
Kram

Agneta sa...

Hej, Eleonora
Tack snälla för raderna i min gästis:-) Nu får du fullt upp en tid framöver så bloggen får väl vila lite, antar jag.
Fint du har på balkongen och jag kan inte säga detamma längre. Min låda hänger på utsidan och efter senaste skyfallet så finns det inte mycket kvar. Har inte plats att ha lådan på insidan, men jag har haft glädje länge av det som var planterat.
Nu är det lite sent att köpa nytt, utbudet är magert.
Ha det nu så jättetrevligt med alla som kommer på besök!
Kram på dig vännen!
/Agneta