måndag 11 april 2011

En längre tid har jag tyckt att nu MÅSTE jag dra igång Seniorklubben igen. Ischiasen med efterföljande ryggskott tog musten ur mig i vintras och jag hade ingen ork att ordna en träff.


Nu har jag emellertid äntligen fått fart på dököttet och lämnat ut inbjudan till BINGO-eftermiddag nu på torsdag och då hoppas jag att många medlemmar ska komma.


Jag tänker bjuda på Prinsesstårta och kaffe.

Därefter blir det alltså Bingo-spel.


Till nästa mötesträff ska jag försöka ordna en vårbuffé.


Under sommarmånaderna blir det uppehåll, eftersom så många är bortresta då. Dessutom ska man gräva upp runt hela utsidan av huset (pga fuktskador) och då blir väl vår lokal i det närmaste otillgänglig.


Sedan får vi ta det som det kommer, men så länge vi kan ses i vår härliga trädgård kan vi ha Rosévins-träffar med tilltugg. Inte så dåligt det heller.


Håll tummarna för mig att det blir lyckat på torsdag.

Kram till er alla


7 kommentarer:

Ingrid sa...

Så trevligt det låter!

Du är bra duktig Eleonora, som orkar med att ordna så trevligt för din pensionärsgrupp. Det är rent av så att man önskar att man kunde få vara med.

Lycka till på torsdag!

Kram Ingrid

Anonym sa...

Så klart det blir lyckat! Du är guld värd som gläder dina grannar på detta vis. Hoppas du får höra att de uppskattar Seniorklubbsträffarna?

Snart kan du njuta på din balkong igen. Glad vår önskar jag dig!

Kram Eva-Mari

Erikah sa...

Och jag har tackat ja till vänskapen på FB. :)

Nu har jag satt ner bakdelen en stund. Tvätten är klar maten är uppäten och disken är klar. Blev lite sur för en stund sedan. Behållaren till tvättmaskinen där jag häller tvättmedel och sköljmedel brukar jag tar bort och hälla ut vatten som finns kvar där i.

Jag har blivit så fumlig, vet vad det beror på...så när jag tagit bort den var det som händerna hade blivit vansinniga...den bara flög ur händerna på mig och ner på golvet, och i.o.m detta gick en bit av som delvis håller den på plats i luckan. Toppmatad. Det sitter en likadan på andra sidan men den höll.

Visst det finns mer som jag hakar fast den i luckan med, men det ska vara helt och inte halvtrasigt. Så är det när händerna lever sitt eget liv. Suck. Nu har jag klistrat med Karlssons klister, hoppas det håller.

Solen kikade fram efter en stund men nu har den gömt sig igen. Nu ska jag fixa lite kaffe. Får väl hålla i burken med kaffebönorna så jag inte får sopa upp dom från golvet. :(

Vinkelevink från en vimsehöna.

Eleonora sa...

Erika:
Så kan det gå när inte händerna vill. Händer mig dagligen. Man får leva med det men fy 17 vad det kan trassla till sig ibland. Ta det lugnt bara!! Kram

Agneta sa...

God kväll, Eleonora
Men åh så glad jag blir av att läsa att din rygg är bättre nu så att du kan komma igång igen :-)
Trevligt med Seniorklubb och klart att många kommer.
Det där med fuktskador på huset låter inte bra alls. nu är du den tredje nätvännen som råkat ut för samma sak. Hoppas du kan bo kvar när dom börjar borra o banka 07.00....;-(
Ha det gott med tårta och goa vänner :-)
Kramen, Agneta

Musikanta sa...

Är det BARA du som ordnar med träffarna för seniorklubben? Det måste väl finnas några andra som kan hjälpa dig att fixa med allt. Du får ta upp det vid nästa möte. Det är inte rimligt att en enda person alltid ska ställa upp och ordna med trevligheter för alla andra!

Även herrar kan faktiskt om man är envis - men visst är det skönare att bara sätta sig tillrätta och bli serverad...
Många kramar från Ingrid

Gunilla sa...

Lycka till!