söndag 2 januari 2011

ÅRET ÄR 2011

.... och dagarna rullar på alldeles för fort. Nytt år igen - var tog egentligen 2010 vägen?


Julen är över och alla mina tomtar har flyttar ner till källaren igen. Så ock herr Gran. Men adventljusstakar och fönsterstjärnor får vara med till efter Trettonhelgen, för dom lyser upp min väg så milt under nattliga "promenader".

Böcker att ta tag i och sjunka in i olika miljöer och händelser har jag i överflöd. Reor och annat har sett till att 12 nya böcker ligger och väntar på mig. Det ser jag mycket fram emot att få ta tag i.




8 kommentarer:

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora och god fortsättning på det här nya året!

Så mycket trevlig läsning du har att ta dig igenom. Mario Vargas Llosa har jag inte läst något av ännu, men jag ska nog skaffa någon av hans böcker och testa honom i alla fall. Just nu läser jag Dan Brown.

Kram Ingrid

Musikanta sa...

Gott Nytt År önskar jag dig! Håller med dig om att åren går fortare och fortare för varje år. Stoppa världen, jag vill stiga av, känns det som ibland. Barnbarnen växer och blir större och större för varje gång vi träffas.

2010 har varit ett bra år för mig och jag har t.o.m. fått nya vänner :-)! Inga större sorger och bekymmer.
Har läst några böcker av MB. Bra att ha att sticka emellan de väldigt jobbiga - som den senaste jag läst: Utrensning av Sofie Oxanen. Fantastiskt bra bok, men sorglig för det mesta. Slutet dock förhoppningsfullt som väl var.

Du ser ut att ha en hel del läsning framför dig i alla fall. Det är härligt med böcker...
Många kramar från Ingrid.

Musikanta sa...

Hon stavar Sofi Oksanen, ser jag när jag tittar på boken. Slarvigt av mig att inte göra det innan jag kommenterade...
Kram igen!

Agneta sa...

Hej, Eleonora!

God fortsättning!

Men åh vad trevligt med så många böcker att se fram emot.

Ser att du införskaffat en av Nobelpristagarens böcker och det blir säkert intressant.

Här i Göteborg har vi återigen kyla och isgata så visst är det gott att vara inomhus och kura med en god bok.

Ha det så mysigt nu i sköna fåtöljen och i böckernas värld!

Kramen, Agneta

Tankevågor sa...

Hej och god fortsättning kära du!
Vad härligt med nya böcker! :-) Jag blir så sugen när jag ser dina bokpaket....några har jag förstås läst men just den där känslan när man kommer hem med nya böcker är så härligt! :-)

Men jag borde ju inte köpa fler...har redan alldeles för många här hemma.

Ha en skön fortsättning på dagen och veckan!

Varma kramar från Lisbeth

Erika sa...

God fortsättning vännen på det nya året.
Min vita gran lyser nu i vardagsrummet, dit flyttade jag in den i går.Innan stod den i finrummet där vi varit en hel del under Jul-Nyår. Nu är jag själv då tog jag och satte in den i vardagsrummet så ser jag den bättre, har mer glädje av den där inne. Den får står kvar till alla helger är över.

Tyst och ledsamt blev det när alla åkt och det riktigt ordentligt. Vi var många under ca två veckor, och när alla åker hem samtidigt blir tystnade kompakt. Det tar några dagar att vänja sig vid det gamla vanliga.

Vi har haft fina dagar ihop, vi var verkligen eniga om att det var en fin jul-Nyårshelg vi tillbringade ihop. Alla var nöjda och glada.

Nu börjar ett nytt år vilket jag inte vill spekulerar i vad det kommer att innehålla. Det som skrämmer mig mest är tidens framfart, som bara tycks gå snabbare och snabbare. Så fort det ljusnar tidigare på morgonen framåt våren, kommer jag att stiga upp allt mellan sex-sju på så sätt blir dagen längre,och tiden kan därmed inte springa ifrån min dag.

Kram kära Eleonora

Helena sa...

Oj vilken bokhög....härligt att ha en vinter som denna.
Kallifatides är en favorit.=)
Ha en skön kväll vännen!
Kram

Anonym sa...

Oj vilken härlig läsning du har framför dig! Här är allt utläst och min beställda biblioteksbok visade sig vid hemkomst att jag redan läst!! Läser så mycket att jag inte kan hålla reda på vad längre. Kanske läge för att anteckna lästa böcker som jag gjorde förr?

God fortsättning och ett bra 2011 önskar jag dig.
Kram Eva-Mari