fredag 21 september 2007

HÖSTSTÄDNING I TRÄDGÅRDEN

Låt dina ögonblick vara som blommor på körsbärsträdet

Lördag morgon ska vi ha höststädning av föreningens trädgård. Det är något som jag håller i sedan tre år tillbaka. I trädgårdsgruppen finns två damer till och vi försöker hjälpas åt, men det är ju en som måste ha den överblickande biten och det har alltså blivit jag. Nu har vi inhandlat vårlökar som ska ner i jorden. Växter ska klippas ner, trädgårdsmöbler bäras in i källaren och blomurnor vid entréerna ska tömmas och bäras in i källaren . Så är det en hel del annat som ska tas om hand. En lång lista har jag printat så att var och en kan välja ett uppdrag som passar bäst. Vid halvtolv tiden bjuder föreningen på varm korv med öl och vatten. Det har vi också inhandlat + alla tillbehör. I år tänker jag överlåta förtäringsbiten till en av de andra damerna. Mina händer orkar inte med så mycket just nu.


Vi har ett företag som sköter det löpande i trädgården, men i besparingssyfte gör vi medlemmar sådant som annars kostar extra. Inte bara i besparingssyfte kanske - utan även, det ger en jättefin kontakt grannar emellan, vilket är viktigt i dagens läge. Grannsamverkan får en vidare betydelse. Dock finner jag det lite trist att de unga, nya medlemmarna inte ställer upp. Nog borde man ha tid och ork att lägga 2 timmar på en gemensam trivselfråga. Nästan alla i min seniorklubb ställer upp!


Vi har även en samlingslokal i föreningen. Ska försöka få någon stark man att ta ut och piska mattan som ligger där - det lär behövas.


Så, i morgon har jag inte tid att hälsa på mina vänner. Men ni alla önskas en mycket god och trevlig helg och sköt om er allesamman!

10 kommentarer:

Birdie sa...

Hoppas ni får vädret med er - och ha en skön helg, du med!
Stor kram!
PS. Önskar jag kunde vara dina händer ett slag, hjälpa till på nåt sätt. Bor lite långt bort bara. DS.

Elisabeth sa...

Vilka vackra och tänkvärda ord: "Låt dina ögonblick vara som blommor på körsbärsträdet"!

SE arbetade tidigare som fastighetsskötare, och när de hade sina höststädningskvällar så var det likadant: oftast bara det lite äldre gardet av de boende som deltog.. de yngre lyste med sin frånvaro! Lite trist!

Hoppas vädret blir bra..!

Ha det gott.. min vän!

Varma kramar..

Eleonora sa...

För en gångs skull är jag morgontidig, eftersom jag måste ställa i ordning för dagens vedermödor.
Birdie:
Det ser ut som vädret blir OK. Det har regnat i natt, men nu är det uppklarnande. Tänk om dina händer va här och hjälpte mig, tack för din rara tanke! Kram
Elisabeth:
Ja då vet du och SE hur segt det kan vara ibland. Men till korven dyker dom upp! och en massa barn! Hur ska man kunna beräkna åtgången? Kan ju inte lagra i kylen hur mycket som helst. Men ändå är det kul att det blir lite liv i luckan så att säga. Kram till er alla tre

Christina sa...

Men så trevligt, kul när grannarna kan träffas.
Ja, nu behöver man gå över trädgården, jag kan inte för min onda kropp men mannen sköter det så bra.
Jag har rosor som blommar för fullt här.
Ha en riktigt skön dag och hoppas att vädret blir fint.
Kram vännen

Jennyshemochharmoni sa...

Då ska vi göra nästan samma sak! Lycka till och ha en toppenskön helg! KRAM

Eleonora sa...

Christina och Jenny:
Tack för era önskningar. Nu är jobbet gjort och jag har just tvättat hår och duschat, så nu blir det s l a p p a av. Kaffe och kaka. Gissa bara om jag ska ha det skönt. Ni me´ önskar jag. Kramar

Amber sa...

Jag blev faktiskt litet putt över att så få yngre dyker upp och hjälper till. Kanske får de ta över när vi kolar vippen. Och å får de gnöla över att inga yngre dyker upp. :-)

Fast barnen jobbade riktigt bra i år med! Jag har också skrivit litet om det på min blogg.

Amber sa...

Då, ska det förstås vara...

Eleonora sa...

Jag har svarat i din blog. Jag noterade att barnen var så duktiga och det talade jag också om för dom. Kram

Christina sa...

God morgon, skön söndag på dig
Kram