tisdag 6 september 2016

PROMENAD MED HILLEVI

Hillevi och jag bestämde att vi skulle promenera
utmed vattnet vid Årstaviken och en solig
dag blev det av.
Något gott i magen är alltid bra
att börja med, så vi stannade upp
vid SKROVET för att bunkra-
Hillevi föll för laxpudding -
 

- och jag för räkmackan


fin utsikt hade vi över vackra segelbåtar i hamnen


Över gångbron var det planterat med vackra
blommor och i bakgrunden kan man
skymta Koloniområdet 
 

Trevlig promenad och enkelt nöje - tack Hillevi för mysigt sällskap.




5 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken härlig dag ni hade och god mat dessutom! Ja, Stockholm med omnejd har mycket fint att erbjuda. Man kan både få vatten och grönska och känna sköna sommarkänslordär precis som på landet. Idag har vi en underbar septemberdag här och jag är på torpet och ordnar med alla äpplen. Jisses vilket äppelår det är.
Kram
Lisa

lisashus sa...

Vilken härlig dag ni hade och god mat dessutom! Ja, Stockholm med omnejd har mycket fint att erbjuda. Man kan både få vatten och grönska och känna sköna sommarkänslordär precis som på landet. Idag har vi en underbar septemberdag här och jag är på torpet och ordnar med alla äpplen. Jisses vilket äppelår det är.
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Ser att ni har lika ljuvligt väder som vi! Jag har haft flera väninnor på besök och vi har, precis som ni, njutit av både promenader och gott att äta på våra utflykter.

Vi ses snart!
Kramar från Eva-Mari

Musikanta sa...

Visst är det härligt att göra en promenad i fint väder med en god vän. Jag förstår att du hoppade över laxpuddingen, det var ju det vi åt när vi sågs sist. Jag skulle gärna vilja göra en promenad där också eftersom jag aldrig varit där. Kanske till våren?
Kram från vännen Ingrid som tackar för senast.

Ingrid sa...

Så härligt att få ta en promenad i det vackra septembervädret tillsammans med en god vän. Laxpudding är ju hur gott som helst, men det är ju räksmörgåsar också. Det hade varit ett svårt val?
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid