onsdag 28 september 2016

BESÖK I DALARNA

Jag har varit hos tandläkaren för att
jag åt en kola och bet sönder en hörntand.
 Nu har jag en ny exclusive krona och
är åttatusen pix fattigare. Dyr kola kan
man tycka. 
 
Det är inte mina tänder utan har
lånat bilden.

Jag har varit i Dalarna och hälsat på min
lilla familj och hade då också turen att
få träffa min rara bloggvän Eva-Mari.
Vi hade några trevliga timmar tillsammans
i familjens hus och efter kaffe och tårta
blev det några timmars pratade! Vi
har alltid så roligt när vi träffas.

Eva-Mari berättade om den fåtölj med pall
och även soffa som hon skulle börja klä om.
Hon kan allt den här flickan! Jag har nu sett
underverken klara och proffsigt färdigställda
på hennes blogg.
 

På söndagen blev det shopping med Guldlock och liten promenad
på stora gågatan.


Kristine Kyrka

Vädret var dessvärre inget att hurra för.
Regn och litet kylslaget.

Tåget hem gick fort och säkert och
kl 13 var jag hemma igen.
Dagarna går fort när man har trevligt
och det var underbart att få träffa
alla igen.


 

4 kommentarer:

. sa...

Det var ingen billig kola det. Egentligen är det inte klokt vad det kostar när man biter av en bit, eller flisa. Nu är det åtgärdat och du kan känna dig hel i munnen igen. :) Att resa bort då och då är alltid givande, och din resa till Dalarna ter sig riktigt bra och rolig.
Nu ska jag strax sova är ovanligt trött denna dag vet inte varför men det har väl sig förklaring i vanlig ordning. Är ingen ungdom längre så det gör väl sitt till. Det finns dagar och det finns dagar. Blir bättre framöver får jag hoppas.

God natt Eleonora och sov så gott om du inte redan somnat!

Solstrimmor sa...

Tack för att jag fick besöka din son och sonhustrus trivsamma hem! Det var en trevlig eftermiddag. Hoppas du kommer snart igen. Tack också för dina fina ord om mitt möbelprojekt:)
Jag har också betalt dyrt för ett tag sen... men för en polkagris! Tänk att man aldrig lär sig!

Ha det gott!
Kramar från Eva-Mari

Ingrid sa...

Det var verkligen en exclusiv kola!
Så fina bilder från din resa
Kram, Ingrid

Musikanta sa...

Kul att se foto från Kristine kyrka. Jag är nämligen född i Kristine församling i Falun där min pappa hade en av sina första läkartjänster. Bodde där bara i tre månader dock. Själv har jag bara åkte förbi med tåg.
Jag är livrädd för kola numera eller allting som är hårt och som man kan knäcka tänder på. Inte kul när det blir sådana ekonomiska följder av en enda liten kola! Som väl är kan vi väl äta en bakelse tillsammans nästa gång jag kommer till Stockholm utan risk att bita av någon tand. Alltid lika roligt att träffa sina barnbarn, det vet du ju att jag tycker! :-)
Varm kram från Ingrid