onsdag 3 augusti 2016

SOMMARSTOCKHOLM

 
Skärgårdsbåten VÄDDÖ på väg in mot
Dalaröbryggan i Saltsjöbaden
Denna gång tar vi vattenvägen in till Staden
 
 

Här passerar vi Skurubron



På båda sidor om Stockholms inlopp ligger vackra och stora villor



Här får vi möte med Silja Line - jättestort fartyg så här nära.
Den mysiga resan tog en timme, så vi hade tid med kaffe + kaka från båtens café


Vår tilltänkta restaurang OPERATERASSEN var stängd, så det fick bli Gamla Stan istället
Min granne och  väninna Ingrid funderar på matsedeln



Pizza för Ingrid och Lasagne för mig med varsitt glas vitt. Gott gott!


 Trevlig söndag som vi snart får göra om.




7 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så vacker tur! Stockholm är en underbar sommarstad. Om tre veckor besöker jag min väninna några dar. Då ska jag njuta!

Ha det fortsatt gott!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Vilka vackra bilder från vår fina stad! Ja, Stockholm är vackert på sommaren med alla möjligheter att vistas vid vattnet. Tänk så många sköna somrar jag vistats i Stockholm innan jag skaffade torpet. Vilken härlig samvaro med middag i Gamla stan. Ha det fortsatt skönt i sensommaren! Kram
Lisa

lisashus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ingrid sa...

Sommarstockholm är verkligen vackert och ni verkar ha haft en trevlig tur.
Ha en fin fortsättning på sommaren.
Kram Ingrid

MårsArt sa...

Så vackra bilder du bjuder på. Vilken vacker stad Stockholm är! Ni hade en riktigt trevlig dag dessutom!
Kram
Agneta

Bloggblad sa...

En fin utflykt! Jag ska på utflykt till Sthlm snart, fast med en italiensk kör som är på besök, så jag styr inte över mig själv. Ska varken guida eller tolka, bara umgås som representant för kören. Vi var på körresa hos dem i höstas, nu kommer de till oss. Och Stockholm vill de inte missa.

Musikanta sa...

Jättefina bilder från din båtresa. Du är väldigt söt på kortet också.
Kram från Ingrid